استاد دانشگاه صنعتی شریف:

سیستم بانکی باید به دولت نه بگوید | تورم بسیاری از بخش های اقتصادی را فلج کرده است

استاد دانشگاه صنعتی شریف، گفت: تورم ۲ رقمی خیلی از بخش‌ها را فلج کرده است
20 اسفند 1402
شناسه : 1014
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
استاد دانشگاه صنعتی شریف، گفت: تورم ۲ رقمی خیلی از بخش‌ها را فلج کرده است

استاد دانشگاه صنعتی شریف از وجود تورم ۲ رقمی در اقتصاد ایران انتقاد کرد و یادآور شد که این تورم منجر به فلج شدن بسیاری از بخش‌ها شده است.

به گزارش شاخص آنلاین، علینقی مشایخی استاد دانشگاه صنعتی شریف در کنگره علمی بررسی علل، آثار و راهکارهای مهار تورم در اقتصاد ایران، گفت: تورم ۲ رقمی خیلی از بخش‌ها را فلج کرده است. این تورم تعادل درآمدها و هزینه‌های دولت را برهم می‌ریزد و بانک‌ها سرایت می‌کند.

او افزود: در نهایت پایه پولی بالا می‌رود و فشارش به مردم منتقل می‌شود. نتیجه این وضعیت، کاهش قدرت خرید وعدم اطمینان از سرمایه‌گذاری است.

به گفته مشایخی از سویی دولت به بانک‌ها فشار وارد می‌کند و این چرخه مدام تکرار می‌شود.

این استاد دانشگاه افزود: اگر سیستم بانکی مقاومت می‌کرد و محکم جلوی دولت می‌ایستاد، دولت خودش را جمع می‌کرد. این دینامیک مخربی است که اقتصاد را تخریب می‌کند. انتظار داریم که سیستم بانکی اینقدر مستقل باشد که به دولت نه بگوید.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.