افزایش سرمایه دوقلو های معدنی تصویب شد | سرمایه "وامید" هم رشد می کند

افزایش سرمایه دو شرکت چادر ملو و گل گهر از محل سود انباشته تصویب شد. شرکت سرمایه گذاری امید نیز به عنوان سهامدار این دو شرکت در نظر دارد سرمایه اش را 2641 درصد افزایش دهد.
20 اسفند 1402
شناسه : 1035
منبع:
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش سرمایه دو شرکت چادر ملو و گل گهر از محل سود انباشته تصویب شد. شرکت سرمایه گذاری امید نیز به عنوان سهامدار این دو شرکت در نظر دارد سرمایه اش را 2641 درصد افزایش دهد.

 افزایش سرمایه دو شرکت چادر ملو و گل گهر از محل سود انباشته تصویب شد. شرکت سرمایه گذاری امید نیز به عنوان سهامدار این دو شرکت در نظر دارد سرمایه اش را 2641 درصد افزایش دهد.

به گزارش شاخص آنلاین،شرکت های فعال در حوزه معادن دست به کار شده اند تا سرمایه شان را افزایش دهند بر همین اساس روز گذشته در جریان برگزاری مجامع عمومی این شرکت ها با افزایش سرمایه این شرکت ها موافقت شد. سرمایه گذاری امید نیز به عنوان هلدینگ مادر این دو شرکت از یک افزایش سرمایه فوق سنگین خبر داده است.

گل گهر

مجمع فوق العاده شرکت گل گهر با افزایش سرمایه ۱۵ درصدی معادل ۵ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته موافقت کرد.

 مجمع فوق العاده شرکت گل گهر صبح دیروز با حضور 80.7 درصد سهامدارن و با دو دستور جلسه در مرکز همایش های وزارت کشور برگزار و با توجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه 15 درصدی از محل سود انباشته مورد تصویب قرار گرفت.

براساس این گزارش، "کگل" به منظور جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌ های سرمایه‌پذیر، جبران مخارج انجام شده بابت تحصیل سرمایه‌گذاری‌ها (خرید سهام و تأسیس شرکت) جبران مخارج انجام شده بابت اجرای طرح‌های توسعه و تأمین بخشی از سرمایه در گردش مورد نیاز جهت خرید سنگ آهن مورد نیاز، سرمایه فعلی را از 33 به 38 هزار میلیارد تومان رساند.

همچنین مجمع فوق العاده با انجام افزایش سرمایه از 38 به 55 هزار میلیارد تومان معادل 15 درصد از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت کرد و اختیار عملی شدن آن به مدّت 2 سال به هیات مدیره تفویض شد تا پس از أخذ مجوز سازمان نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.

 چادرملو

مجمع فوق العاده شرکت چادرملو صبح شنبه 19 اسفند با دو دستور جلسه و حضور 82.6 درصدی سهامدارن در محل سالن تلاش برگزار و با توجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه 19 درصدی از محل سود انباشته مورد تصویب قرار گرفت.

براساس این گزارش، "کچاد" به منظور تأمین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح های توسعه در دست اجرا شامل احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت اسمی 546 مگاوات به صورت EPC ، احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 100 مگاوات، بهره برداری از معدن سنگ آهن جدید (آنومالی A10 )، جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر و جبران مخارج انجام شده بابت تحصیل سرمایه گذاری ها (خرید سهام و تأسیس شرکت)، سرمایه فعلی را از 27.1 به 32.4 هزار میلیارد تومان رساند.

همچنین مجمع فوق العاده با انجام افزایش سرمایه از 32.4 به 44 هزار میلیارد تومان معادل 17 درصد از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت کرد و اختیار عملی شدن آن به مدّت 2 سال به هیات مدیره تفویض شد تا پس از أخذ مجوز سازمان نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.

در این میان، پرداخت کامل سود به صاحبان سهام ظرف حداکثر چهار ماه پس از تصمیم مجمع سالانه برای تقسیم سود( الحاق تبصره 2 به ماده 18 اساسنامه) تصویب شد.

 سرمایه گذاری امید

سرمایه گذاری امید از موافقت هیات مدیره با افزایش سرمایه سنگین 2641 درصدی از دو محل سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد.

بر اساس این گزارش، "وامید" اعلام کرد: افزایش سرمایه شرکت از 9.6 به 265.8 هزار میلیارد تومان معادل 2641 درصد از دو محل سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی ها به تصویب هیات مدیره رسید. انجام افزایش سرمایه فوق منوط به موافقت سازمان بورس و تصویب مجمع فوق العاده است.

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.