پیش بینی اردیبهشت سبز برای بورس

به‌نظر می‌رسد با توجه به انتقاداتی که در صحن علنی مجلس در مورد عملکرد بانک‌مرکزی مطرح شد، اصلاح نرخ نیما به‌زودی رخ دهد که احتمالا این نرخ تا 48‌هزار‌تومان افزایش پیدا می‌کند و اثر اهرمی بر سود خالص شرکت‌ها خواهد داشت.

ابراهیم سماوی

کارشناس بازار سرمایه

04 اردیبهشت 1403
شناسه : 1249
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
اردیبهشت موعد ارائه صورت‌های مالی شرکت‌ها است و بسیاری از شرکت‌ها صورت‌های مالی خود را در سایت کدال ارائه می‌کنند. برآورد می‌شودP/E بازار بین یک تا 1.5 واحد کاهش پیدا کند.
به‌نظر می‌رسد با توجه به انتقاداتی که در صحن علنی مجلس در مورد عملکرد بانک‌مرکزی مطرح شد، اصلاح نرخ نیما به‌زودی رخ دهد که احتمالا این نرخ تا 48‌هزار‌تومان افزایش پیدا می‌کند و اثر اهرمی بر سود خالص شرکت‌ها خواهد داشت.

 

بازارسرمایه به‌رغم اینکه در فروردین روزهای سخت و خاصی را به‌دلیل ریسک‌های ناشی از مسائل سیاسی تحمل کرده، پس از اینکه سایه این ریسک‌ها از سر بازار کم شد اردیبهشت خوب و پرتقاضایی را شروع کرد.

بعد از مدت‌ها شاهد ورود نقدینگی حقیقی‌ها به صندوق‌های سهامی و سهام در بورس و فرابورس بودیم که نشان می‌دهد اقبال وجود دارد. در ادامه ما شاهد حرف‌هایی در چند مورد هستیم که احتمال محقق‌شدن آنها بسیار بالاست.

یکی از آنها بحث مالیاتی است که بر اساس آنچه در بودجه ‌آورده‌شده، قرار است از سود تقسیمی شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری بگیرند اما قرار است این بند ‌اصلاح شود.

رئیس مجلس شورای‌اسلامی در مورد تخفیف مالیاتی برای شرکت‌های بورسی نیز صحبت کرده و باید منتظر باشیم این موارد در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شود و احتمال اینکه تصویب شود، وجود دارد که در این‌صورت محرک خوبی برای بازار سرمایه خواهد بود.

از طرف دیگر با فاصله بیش از 50‌درصدی بین نرخ دلار نیما و نرخ دلار در بازار آزاد نرخ نیما رشد‌های بسیار کوچکی را به‌صورت خزنده آغاز کرده‌است، البته که این رشدها کافی نیست و به‌نظر می‌رسد با توجه به انتقاداتی که در صحن علنی مجلس در مورد عملکرد بانک‌مرکزی مطرح شد، اصلاح نرخ نیما به‌زودی رخ دهد که احتمالا این نرخ تا 48‌هزار‌تومان افزایش پیدا می‌کند و اثر اهرمی بر سود خالص شرکت‌ها خواهد داشت.

همچنین اواخر اردیبهشت موعد ارائه صورت‌های مالی شرکت‌ها است و بسیاری از شرکت‌ها صورت‌های مالی خود را در سایت کدال ارائه می‌کنند. برآورد می‌شودP/E بازار بین یک تا 1.5 واحد کاهش پیدا کند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه بازار سرمایه در این مدت از بازارهای موازی جا مانده می‌تواند این جاماندگی را جبران کند. همچنین انتظار داریم همان‌طور که بسیاری از خودرویی‌ها مجوز افزایش نرخ خود را گرفتند، سایر صنایع‌ریالی هم مانند سنوات گذشته مجوز خود را بگیرند که این مورد هم محرک خوبی خواهد بود.

به‌طور کلی در صورت تحقق این موارد و عدم‌تحمیل ریسک سیستماتیک مجدد، اردیبهشت سبزی را برای بورس متصور هستم.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.