هوش مصنوعی سهام دل را پرطرفدار کرد

انتظار می‌رود شرکت‌های تراشه‌‌سا به دلیل افزایش سفارش‌های مربوط به تراشه‌های هوش مصنوعی که عمدتاً از سوی ارائه‌دهندگان سرویس‌های ابری است، با افزایش قابل‌توجه درآمد ها برای سال 2024 مواجه شوند و سود زیادی ببرند.
06 خرداد 1403
شناسه : 1405
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
انتظار می‌رود شرکت‌های تراشه‌‌سا به دلیل افزایش سفارش‌های مربوط به تراشه‌های هوش مصنوعی که عمدتاً از سوی ارائه‌دهندگان سرویس‌های ابری است، با افزایش قابل‌توجه درآمد ها برای سال 2024 مواجه شوند و سود زیادی ببرند.

سهام شرکت دل (Dell Technologies) به‌تازگی همزمان با افزایش تعداد شرکت‌هایی که روی قابلیت‌های هوش مصنوعی کار می‌کنند، با افزایش تقاضا از سوی سهامداران در وال استریت مواجه شد و به بالاترین سطح خود رسید.

انویدیا هفته گذشته گزارش درآمد و سود سه‌ماهه اول سال خود را اعلام کرد که یک بار دیگر به موفقیت این شرکت به‌لطف رونق هوش مصنوعی اشاره داشت. همچنین در جلسه این شرکت با سرمایه‌گذاران گفته شد که انتظار می‌رود تقاضای مشتریان برای تراشه‌های هوش مصنوعی همچنان بسیار زیاد باشد. به گزارش رویترز همین امر  باعث رشد سهام Dell شده است که اخیراً از عرضه پنج لپ‌تاپ با پردازنده اسنپدراگون X در سال جاری خبر داده بود.

سهام دل در بعد از ظهر روز جمعه با 6 درصد افزایش به 162.82 دلار رسید. بعد از آن اندکی فروکش کرد و اکنون در محدوده  160.18 دلار است.

همچنین در روز جمعه، سهام شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تراشه نیز افزایش یافته است. سهام انویدیا در آن زمان حدود 1 درصد و سهام کوالکام نزدیک به 4 درصد افزایش یافته بود. سهام شرکت Arm Holdings نیز 2.3 درصد افزایش یافت. علاوه‌براین، سهام شرکت‌های نرم‌افزاری C3.ai و Palantir Technologies نیز به ترتیب 0.6 درصد و 1.6 درصد افزایش یافتند.

«آکشارا باسی»، تحلیلگر مؤسسه Couterpoint Research می‌گوید: «انتظار می‌رود شرکت‌های تراشه‌‌سازی بر اثر افزایش سفارش‌های مربوط به تراشه‌های هوش مصنوعی که عمدتاً از سوی ارائه‌دهندگان سرویس‌های ابری است، با افزایش قابل‌توجه درآمد ها برای سال 2024 مواجه شوند و سود زیادی ببرند.»

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.