تلاش تازه برای نجات بورس | اصلاح رویه انتشار اسناد خزانه

به دلیل اثر گذاری نرخ بهره اوراق بدهی بر بورس به ویژه اسناد خزانه اسلامی،سازمان بورس در تلاش است دستور العمل انتشار این اوراق را تغییر دهد و از کارشناسان خواسته در این باره نظر دهند.
22 خرداد 1403
شناسه : 1476
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
به دلیل اثر گذاری نرخ بهره اوراق بدهی بر بورس به ویژه اسناد خزانه اسلامی،سازمان بورس در تلاش است دستور العمل انتشار این اوراق را تغییر دهد و از کارشناسان خواسته در این باره نظر دهند.

به دنبال افزایش نرخ بهره اسناد خزانه اسلامی و اثر آن بر شاخص های بورس سازمان بورس در تلاش است دستور العمل انتشار این اوراق را تغییر دهد بر همین اساس از کارشناسان خواست در این زمینه نظر بدهند.

به گزارش شاخص آنلاین،اسناد خزانه اسلامی مهمترین اوراق بدهی است که آثار مهمی بر بازار سهام دارد و نقش این اوراق در طول چند سال گذشته اثبات شده است. یک بار در سال 1399 به دنبال نزول نرخ بهره این اوراق،شاخص های بورس به پرواز درآمدند و حالا با افزایش نرخ این اوراق شاخص های بورس در حال نزول اند. البته این مختص به اسناد خزانه نیست و به طور کلی افزایش نرخ بهره در اقتصاد و همه انواع اوراق بدهی در بازار نقش داشته اند با این حال اثر انتشار این اوراق بیشتر از سایر اوراق بدهی است بر همین اساس سازمان بورس برنامه تغییر دستور العمل انتشار این اوراق را در پیش گرفته است.

بر همین اساس سازمان بورس از فعالان و صاحب‌نظران بازار سرمایه برای ارسال نظرات و پیشنهادها در اصلاحات دستور العمل پذیرش و عرضه اسناد خزانه در بازار ابزار‌های نوین مالی فرابورس دعوت کرد.

بیشتر بخوانید

مساله اصلی بورس در شرایط فعلی نرخ بهره است
عامل اصلی نزول بورس نرخ بهره است

 مرکز مشاوران حقوقی و تدوین مقررات بازار سرمایه، اعلام کرد: در اجرای ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار و ماده ۳۰ الحاقی به قانون بهبود مستمر محیط کسب‌ و کار، پیش‌نویس اصلاحات دستورالعمل پذیرش و عرضه اسناد خزانه اسلامی در بازار ابزار‌های نوین مالی فرابورس بر مبنای نظرات تخصصی و کارشناسی واحد‌های ذی‌ربط در سازمان بورس و ارکان مرتبط در بازار سرمایه تنظیم شده و به منظور استفاده از نظرات ارزشمند عموم بخصوص صاحب‌نظران در حوزه بازار سرمایه در تدوین نهایی این دستورالعمل منتشر می‌شود.

 بر این اساس از تمامی فعالان بازار سرمایه و نیز صاحب‌نظران در این حوزه دعوت می‌شود با مطالعه کامل پیش‌نویس، نظرها، پیشنهاد‌ها و انتقادات را در خصوص پیش‌نویس تهیه‌ شده حداکثر تا ۲۳ خرداد به پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه ارسال کنند.

 
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.