مهلت بانک ها برای ارایه برنامه اصلاح نرخ سود، امروز به پایان رسید

مهلت دو هفته ای بانک مرکزی به بانک ها برای ارایه برنامه اصلاحی برای نرخ سود امروز به پایان می رسد. بانک مرکزی از بانک ها خواسته بود برنامه اصلاحی را مصوب و حداکثر تا امروز سه‌شنبه به معاونت نظارت این بانک ارائه دهند.
22 خرداد 1403
شناسه : 1477
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
مهلت دو هفته ای بانک مرکزی به بانک ها برای ارایه برنامه اصلاحی برای نرخ سود امروز به پایان می رسد. بانک مرکزی از بانک ها خواسته بود برنامه اصلاحی را مصوب و حداکثر تا امروز سه‌شنبه به معاونت نظارت این بانک ارائه دهند.

 

 مهلت دو هفته ای بانک مرکزی به بانک ها برای ارایه برنامه اصلاحی برای نرخ سود امروز به پایان می رسد. بانک مرکزی از بانک ها خواسته بود برنامه اصلاحی را مصوب و حداکثر تا امروز سه‌شنبه به معاونت نظارت این بانک ارائه دهند.

به گزارش شاخص آنلاین، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد درحالی طی یک ماه اخیر با انتقاد از تخلف برخی بانک ها در پرداخت سود بیش از مصوبه 22.5 درصدی ، هشدارهای به مدیران بانک های بورسی و دولتی داده اند که امروز مهلت دو هفته ایی اصلاح نرخ های سود مصوب شورای پول و اعتبار است.

بانک مرکزی با اشاره به تاکیدهای متعدد در لزوم رعایت سقف نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات، اعلام کرده بود: حداکثر نرخ سود بانکی طبق بخشنامه سال گذشته 22.5 درصد ( با سر رسید سه ساله) تعیین شده و همه بانکها ملزم به رعایت نرخ‌های سود مصوب هستند ولی برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری شامل 6 تا 7 بانک با توسل به روش‌های مختلف از نرخ‌های سود مصوب تخطی کرده اند.

بیشتر بخوانید

انتقاد عشقی از بانک مرکزی: بورس یک جزیره جدا در اقتصاد نیست | قیمت سهام نصف سال 1399 است
اگر فکری به حال بورس نشود وضعیت معاملات بدتر می شود

 

مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده خاص 30 درصدی هم با اهداف مشخص بوده و به هیچ وجه به منزله تغییر سیاست نرخ سود یا اعلام نرخ سود جدید نیست. بنابراین در صورت تخلف هر بانکی، صلاحیت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سلب خواهد شد.

بانک مرکزی حدود دو هفته پیش از بانک های بورسی و دولتی خواسته بود با برگزاری جلسه فوق‌العاده هیأت مدیره، برنامه اصلاحی را مصوب و حداکثر تا امروز سه‌شنبه به معاونت نظارت این بانک ارائه دهند.

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.