سیگنال افزایش قیمت سیمان صادر شد | آیا چالش قطع برق تعادل بازار را بر هم می زند؟

بررسی ها نشان می دهد اعمال محدودیت برق صنایع در سال ۱۴۰۳ تشدید خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های تیر و مرداد فعالیت صنایع زنجیره فولاد و سیمان با اختلال بسیار زیادی همراه شود و عملا منجر به کاهش تولید و افزایش قیمت‌ها در بازار شود.
27 خرداد 1403
شناسه : 1503
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
بررسی ها نشان می دهد اعمال محدودیت برق صنایع در سال ۱۴۰۳ تشدید خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های تیر و مرداد فعالیت صنایع زنجیره فولاد و سیمان با اختلال بسیار زیادی همراه شود و عملا منجر به کاهش تولید و افزایش قیمت‌ها در بازار شود.

به دنبال انتشار نامه وزارت صنعت که در آن این وزارتخانه به وزارت نیرو درباره افزایش قیمت سیمان و فولاد به دلیل قطع برق هشدار داده بود نشانه های اولیه افزایش قیمت سیمان ظاهر شد.

به گزارش شاخص آنلاین،  روز شنبه وزارت صنعت با ارسال نامه ای به وزارت نیرو درباره اثرات قطع برق صنایع هشدار داد واعلام کرد قطع برق منجر به کاهش تولید و افزایش قیمت خواهد شد.

علاوه بر این با وجود ناترازی‌های فعلی به نظر می‌رسد شرکت مدیریت برق منطقه‌ای امکان تامین برق برای نوبت شب را نیز به طور کامل در ماه‌های تیر و مرداد نداشته و محدودیت‌های بسیار بیشتری بر صنایع اعمال شود.

بیشتر بخوانید

مهم | خطر قطع برق در کمین فولادسازان
وعده مدیر عامل توانیر به تامین برق صنایع
چالش قطع برق صنایع جدی است | آغاز مذاکره سازمان بورس با وزارت نیرو

طبق اعلام وزات صنعت به وزیر نیرو، محدودیت برق شرکت های فولادی و سیمانی، تشدید و منجر به کاهش تولید و گرانی قیمت‌ها خواهد شد.

به دنبال انتشار این نامه امروز نخستین نشانه ها از گرانی سیمان نمایان شد. آن طور که جدول 

 بررسی آخرین قیمت محصول برخی شرکت های بورسی و غیر بورسی هم حکایت از آن دارد بهای سیمان عمده و پاکتی آبیک (تیپ ۲) ، ساوه ، تهران و آباده به ترتیب ۷۱ ، ۷۲ ، ۷۶  و ۸۵ هزار تومان در حال معامله  است.

 قیمت سیمان مانند دیگر محصولات متاثر از نوسان عرضه و تقاضا، قیمت دلار، شرایط جوی، وضعیت ساخت و سازها بوده اما در اکثر نیمه های اول سال های قبل به دلیل افزایش ساخت و سازها با گرانی مواجه می شود.

 

 

 

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.