انفجار در بازار رمز ارز ها با سوء قصد به جان ترامپ | میم کوین ها پر طرفدار شدند

قیمت بیت کوین بلافاصله پس از انتشار گزارش‌های مربوط به حمله به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نماینده فعلی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا در رالی تبلیغاتی او در شهر پنسیلوانیای آمریکا، افزایش یافت.
24 تیر 1403
شناسه : 1643
منبع:
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قیمت بیت کوین بلافاصله پس از انتشار گزارش‌های مربوط به حمله به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نماینده فعلی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا در رالی تبلیغاتی او در شهر پنسیلوانیای آمریکا، افزایش یافت.

یکی از مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته، تیراندازی به طرف ترامپ در جریان سخنرانی او در پنسیلوانیا بوده که موجب ایجاد نوسانات شدیدی در بازار ارز دیجیتال شده است.

 به گزارش شاخص آنلاین، انتشار گزارش‌هایی در مورد ترور نافرجام دونالد ترامپ در جریان کمپین تبلیغاتی او موجب جهش قیمت میم‌کوین‌های الهام‌گرفته از ترامپ و همچنین بیت کوین شده است. بسیاری از فعالان بازار معتقدند که این حادثه به نفع کمپین دونالد ترامپ تمام می شود.

 قیمت بیت کوین بلافاصله پس از انتشار گزارش‌های مربوط به حمله به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نماینده فعلی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا در رالی تبلیغاتی او در شهر پنسیلوانیای آمریکا، افزایش یافت.

بنا بر آمار سایت کوین‌گکو، قیمت بیت کوین تنها یک ساعت پس از این حادثه از ۵۸،۳۳۷ دلار به قیمت ۵۹،۷۹۶ دلار رسید که بالاترین قیمت این ارز دیجیتال طی یک هفته گذشته است.

 البته رشد بیت کوین در مقایسه با رشد ارزش میم‌کوین‌های مرتبط با دونالد ترامپ که بعد از انتشار این خبر جهش چشمگیری داشتند، ناچیز به نظر می‌رسد. پس از این واقعه توکن ترمپ (TREMP) با ۷۱ درصد افزایش طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین رشد را تجربه کرد و قیمت آن تا ۰.۶۶ دلار نیز رسید. قیمت توکن‌های ترامپ (TRUMP) و ماگا (MAGA) هم در همین بازه زمانی به ترتیب ۳۹ و ۳۳ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید

میم کوین های ترامپ پرطرفدار شدند | تبدیل 7 میلیون دلار از دارایی های ترامپ به ارز دیجیتال

حمایت دوباره ترامپ از رمز ارز ها | ترامپ: کمپین بایدن علیه رمز ارز ها را یک ساعته متوقف می کنم

 طبق گزارش‌ رسانه‌ها در میان سخنرانی دونالد ترامپ در کمپین تبلیغاتی او در شهر پنسیلوانیای آمریکا ناگهان صداهایی شبیه به شلیک گلوله یا انفجار بلند شد و رئیس‌جمهور سابق آمریکا هم بلافاصله گوش خود را با دست گرفت. او سپس به سرعت روی زمین نشست و مدتی بعد از آنکه ماموران سرویس مخفی او را احاطه کردند، با صورتی خونین مجددا روی پاهای خود بلند شد.

 به گفته سرویس مخفی آمریکا در حال حاضر خطری دونالد ترامپ را تهدید نمی‌کند. بنا بر گزارش شبکه CNN نیروهای امنیتی اعتقاد دارند که این یک سوءقصد به جان دونالد ترامپ بوده‌ است. در ضمن طبق گفته منابع خبری سرویس مخفی آمریکا فرد ضارب توسط ماموران این نهاد به قتل رسیده است.

 چرا بیت کوین به سوءقصد به جان ترامپ واکنش نشان داد؟

قیمت‌ میم‌کوین‌ها ذاتا نوسان بسیار بالایی دارد و تاثیر احساسات شبکه‌های اجتماعی و حوادث و رویدادهای دنیا روی بازار بسیار زیاد است. از این منظر می‌توان گفت که جهش قیمت توکن‌های الهام گرفته شده از دونالد ترامپ بعد از این حادثه چیز چندان عجیبی نیست. اما سوال اصلی این است که چرا قیمت بیت کوین بعد از این حادثه افزایش یافت؟

 یکی از وجوه تمایز رئیس‌جمهور سابق با جو بایدن (Joe Biden)، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و رقیب او در انتخابات آتی، طرفداری واضح دونالد ترامپ از ارزهای دیجیتال در ماه‌های اخیر است.

برخی از سرمایه‌گذاران بازار کریپتو و همینطور شرط‌بندان بازارهای پیش‌بینی (Prediction Market) اعتقاد دارند که جان به در بردن ترامپ از این سوءقصد به نفع کمپین تبلیغاتی او خواهد بود. طرفداران کریپتو اعتقاد دارند که پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات، در مقایسه با ادامه دوران ریاست جمهوری جو بایدن، به معنی اعمال محدودیت‌های قانونی کمتری برای کریپتو خواهد بود.

 افزایش شانس پیروزی دونالد ترامپ 

 شرط‌بندان بازار شرط‌بندی پالی‌مارکت (PolyMarket) هم شانس پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ را که قبل از حادثه سوءقصد ۶۰ درصد برآورد شده بود، تا ۷۱ درصد بالا بردند. مشارکت‌کنندگان این سایت در حال حاضر شانس پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را ۶۸ درصد و شانس جو بایدن را تنها ۱۵ درصد برآورد کرده‌اند.

افزایش شانس پیروزی دونالد ترامپ در بازار پیش‌بینی پالی‌مارکت- منبع: PolyMarket/X

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.