اعتراض بانک خاورمیانه به جریمه مالیاتی جهش مسکن

بانک خاورمیانه در اطلاعیه ای که آن را در کدال منتشر کرده، از اعتراض خود به پرداخت مالیات از بابت اجرای سال اول قانون جهش مسکن خبر داد.
27 آبان 1402
شناسه : 275
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
بانک خاورمیانه در اطلاعیه ای که آن را در کدال منتشر کرده، از اعتراض خود به پرداخت مالیات از بابت اجرای سال اول قانون جهش مسکن خبر داد.

بانک خاورمیانه پیرامون جرایم مالیاتی که قانونگذار در قانون جهش تولید مسکن برای بانک‌هایی که تسهیلات مورد نظر در این قانون را به متقاضیان پرداخت نکرده اند، اطلاعیه‌ای را در کدال منتشر کرد.

به گزارش شاخص آنلاین، قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها را مکلف کرده که بر اساس سهمی که برای آن‌ها پیش بینی شده به متقاضیانی که برای خرید مسکن قرارداد دارند، تسهیلات بلندمدت پرداخت کند. وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بانک‌ها سهم خود از تسهیلات را آنگونه که در قانون دیده شده پرداخت نکرده اند. در همین حال بانک‌های متخلف باید برای پرداخت مالیات اقدام کنند. حالا اما بانک خاورمیانه با انتشار اطلاعیه‌ای در کدال ، اعلام کرده که علی رغم اینکه هیچ متقاضی صاحب قراردادی برای خرید مسکن به این بانک معرفی نشده اما سازمان امور مالیاتی از این بانک خواسته که مالیات سال اول اجرای قانون را بپردازد. به دنبال این موضوع، بانک خاورمیانه اعتراض خود را در هیات‌های حل اختلاف سازمان امور مالیاتی به جریان انداخته است. مالیات قانون جهش تولید مسکن به میزان ۲۰ درصد تعهد بانک یا موسسه اعتباری در قانون جهش مسکن است. 

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.