زمین و مسکن اولویت اول مردم برای سرمایه گذاری

طبق یافته‌های نظرسنجی ایسپا، ۳۳.۳ درصد از مردم ایران گفته‌اند اگر پس اندازی داشته باشند ترجیح می‌دهند در زمین و مسکن سرمایه‌گذاری کنند.
28 آبان 1402
شناسه : 285
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبق یافته‌های نظرسنجی ایسپا، ۳۳.۳ درصد از مردم ایران گفته‌اند اگر پس اندازی داشته باشند ترجیح می‌دهند در زمین و مسکن سرمایه‌گذاری کنند.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در یک نظرسنجی اولویت‌های مردم برای سرمایه‌گذاری را استخراج کرد. ۳۳.۳ درصد افرادی که نظرسنجی شده‌اند به سرمایه‌گذاری در زمین و مسکن علاقه‌مند هستند.
به گزارش شاخص آنلاین، نظرسنجی اخیر ایسپا نشان دهنده اولیت‌های مردم برای سرمایه‌گذاری است. در این نظرسنجی از ۱۲ هزار نفر از مردم بالای ۱۵ سال ایران پرسیده شده است: «اگر شرایط مالی شما به گونه‌ای باشد که بتوانید پس‌انداز کنید. ترجیح می‌دهید پس‌انداز خود را چگونه مدیریت کنید؟»
طبق یافته‌های این نظرسنجی، ۳۳.۳ درصد از مردم ایران گفته‌اند اگر پس اندازی داشته باشند ترجیح می‌دهند در زمین و مسکن سرمایه‌گذاری کنند، ترجیح ۲۰.۷ درصد مردم این است که طلا و سکه بخرند، ۱۵.۵ درصد اشتغال‌زایی و کارآفرینی کنند. ۱۵.۲ درصد دیگر نیزگفته‌اند در بانک پس‌انداز می‌کنند، ۲.۷ درصد دلار و ارز می‌خرند. ۲.۷ درصد در بازار خودرو، ۱.۳ درصد در بورس و ۱.۳ درصد در رمز ارزها و بازارهای جهانی سرمایه‌گذاری می‌کنند.
نتایج این نظرسنجی بر اساس تمایلات زنان و مردان هم به تفکیک اعلام شده است. بر این اساس، زنان بیشتر از مردان گفته‌اند اگر پس‌اندازی داشته باشند طلا و سکه می‌خرند و یا در بانک سرمایه‌گذاری می‌کنند. در مقابل مردان (۳۹.۹ درصد) بیشتر از زنان (۳۲.۱ درصد) گفته‌اند در زمین و مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند.
طبق یافته‌های نظرسنجی، افرادی که تحصیلات کمتر از دیپلم دارند (۲۶ درصد) بیشتر از سایر افراد، ترجیح می‌دهند در صورت داشتن پس‌انداز، در بانک سرمایه‌گذاری کنند. در مقابل، ارجحیت افراد باتحصیلات دانشگاهی (۲۵.۱ درصد) در مقایسه با سایر گروه‌های تحصیلی، پس‌انداز کردن در طلا و سکه است. 

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.