جزئیات لایحه بودجه 1403

اجازه فروش نفت به نیروهای مسلح | حذف یارانه ثروتمندان

طبق لایحه بودجه 1403 به ستاد کل نیروهای مسلح اجازه داده می شود ماهانه تا سقف 134 هزار میلیارد تومان نفت بفروشند. همچنین سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است یارانه ثروتمندان را حذف کند.
01 آذر 1402
شناسه : 305
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
طبق لایحه بودجه 1403 به ستاد کل نیروهای مسلح اجازه داده می شود ماهانه تا سقف 134 هزار میلیارد تومان نفت بفروشند. همچنین سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است یارانه ثروتمندان را حذف کند.

دولت اجازه فروش نفت خام و میعانات گازی تا سقف ماهانه 134 همت را به منظور تقویت بنیه دفاعی به ستاد کل نیروهای مسلح داده است.

براساس بند ب تبصره ۴ رابطه مالی دولت و نفت، دولت، ماهانه ۱۳۴ همت به عنوان تقویت بنیه دفاعی درنظر گرفته است. در این بند آمده است در صورت عدم تخصیص این بودجه شرکت ملی نفت ایران با هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه معادل نفت خام این رقم را به اشخاص حقوقی معرفی شده از سوی ستاد کل نیروهای مسلح واگذار کند.

حذف یارانه ثروتمندان

همچنین طبق لایحه بودجه ۱۴۰۳، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف یارانه‌های خانوارهای غیرمشمول حمایت دولت اقدام کند.

بر اساس ماده ۷ تبصره ۱۰ این لایحه، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف یارانه‌های خانوارهای غیرمشمول حمایت دولت به موجب آئین نامه‌ای که به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به تصویب دولت می‌رسد، اقدام کند.

تقریباً هر ساله در بودجه‌های سنواتی به این موضوع تاکید می‌شود اما در عمل تاکنون یارانه بگیران به صورت دقیق غربال نشده اند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.