مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول:

سونامی هوش مصنوعی در بازار کار در راه است | اکثر کشور ها آمادگی ندارند

مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول معتقد است که هوش مصنوعی مانند سونامی وارد بازار کار می‌شود.این در حالی است که اغلب کشور ها آمادگی برای مواجهه با هوش مصنوعی در بازار کار ندارند.
24 بهمن 1402
شناسه : 871
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول معتقد است که هوش مصنوعی مانند سونامی وارد بازار کار می‌شود.این در حالی است که اغلب کشور ها آمادگی برای مواجهه با هوش مصنوعی در بازار کار ندارند.

مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول معتقد است که هوش مصنوعی مانند سونامی وارد بازار کار می‌شود.

 کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول (IMF) طی نشست دولت‌های جهانی در دبی گفت که هوش مصنوعی (AI) مانند سونامی به بازار کار جهانی ضربه خواهد زد.

وی ارزیابی قبلی صندوق بین‌المللی پول را مبنی بر اینکه ۴۰ درصد از مشاغل تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت، تکرار کرد.

مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول گفت که این مورد شامل مشاغل تازه ایجاد شده و همچنین مشاغل ارتقا یافته و مشاغلی است که ناپدید می‌شوند.

جورجیوا گفت که اکثر کشورها، به ویژه کشورهای در حال توسعه، برای ظهور هوش مصنوعی آمادگی ندارند.

وی هشدار داد: افزایش نابرابری که می‌تواند در نتیجه ظهور هوش مصنوعی ایجاد شود ویرانگر خواهد بود و از کشورهای توسعه یافته خواست تا توسعه هوش مصنوعی را در جهت مثبتی هدایت کنند.

رتبه بسیار پایین ایران در هوش مصنوعی

 سخنان مدیر عامل صندوق بین المللی پول در حالی اعلام شد که امروز نشریه آکسفورد اینسایتز نیز در گزارشی به رتبه بندی کشور ها از نظر آمادگی در مواجهه با هوش مصنوعی پرداخت و اعلام کرد: رتبه جهانی ایران از لحاظ پذیرش هوش مصنوعی، ۹۴ از میان ۱۹۳ کشور و پایین تر از پاکستان، ازبکستان و... اعلام شد که به معنای فقدان آمادگی است.

 نشریه بریتانیایی آکسفورد اینسایتز با اشاره به افزایش فشار مدیران برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و تعدیل نیروی انسانی، اعلام کرد: ایران با قرار گرفتن در رده ۹۴ از میان ۱۹۳ کشور و در کنار کشورهایی همچون سریلانکا، باهاما و فیجی و پایین‌تر از برخی کشورهای همسایه همچون پاکستان و ازبکستان در دسته کشورهای کاملا ناآماده برای پذیرش این فناوری تحول‌آفرین معرفی شد.

سرمایه‌گذاری‌های عظیم و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت کشورهای منطقه در هوش مصنوعی زودتر از انتظارات، جواب داده و به طور مثال امارات تنها نماینده منطقه مِنا در بین ۲۰ کشور برتر شاخص آکسفورد بوده که به همراه عربستان رده ۲۹ در میان آماده‌ترین کشورها قرار گرفته است.

همچنین فاصله ایران با همسایگان کمتر ثروتمند نیز قابل‌توجه و کمتر از روسیه، ترکیه، قزاقستان و آذربایجان با رده های ۳۸، ۴۷، ۷۲ و ۷۳ است.

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.