رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران :

برنامه ریزی برای رشد 13 درصدی بخش معدن شوخی است

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از میزان دریافت عوارض دولتی معادن گفت: دریافت عوارضی که 40‌ برابر شده‌ اگر پر‌کردن خزانه دولت نیست، پس چیست؟
30 بهمن 1402
شناسه : 902
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از میزان دریافت عوارض دولتی معادن گفت: دریافت عوارضی که 40‌ برابر شده‌ اگر پر‌کردن خزانه دولت نیست، پس چیست؟

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: کل سرمایه‌گذاری در بخش معدن ایران به ۴۵۰‌ میلیارد دلار هم نمی‌رسد و برنامه رشد ۱۳‌درصدی این بخش شبیه شوخی است. 

بهرام شکوری در نخستین نشست نمایندگان اتاق ایران با وزیر صنعت با اشاره به سرمایه گذاری چندین‌ میلیارد دلاری عربستان برای درآمد ۳‌ هزار‌ میلیارد دلاری از بخش معدن در سال‌۲۰۳۰ ، اعلام کرد: برنامه رشد ۱۳‌درصدی بخش معدن ایران شبیه شوخی بوده و باید شورای سیاست گذاری و اتاق فکر تشکیل شود.

او ادامه داد: کل سرمایه‌گذاری در بخش معدن ایران به ۴۵۰‌ میلیارد دلار هم نمی‌رسد اما عربستان تاکنون ۱۰۰‌ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی و ۴۵۰‌ میلیارد دلار سرمایه داخلی جذب کرده‌ است.

شکوری افزود: محدودیت ورود ماشین‌آلات معدنی منجر شده تولیدکننده داخلی، ماشین‌های بی‌‌‌‌کیفیت را سه‌ برابر قیمت به معدن‌ کاران تحمیل کند و همان بلا خودروساز بر مردم هم در این بخش تکرار شود.

به گفته عوارض غیر‌کارشناسی‌ هم گرفتاری‌‌‌‌های زیادی ایجاد کرده و مقرر شده نیم‌ درصد عوارض به بهانه حمایت از دانش‌بنیان‌‌‌‌ها دریافت شود آن هم در شرایطی که بودجه ‌۱۲‌ هزارمیلیارد تومانی برای این گروه در نظر گرفته‌ شده‌ است. در این شرایط دریافت عوارضی که 40‌ برابر شده‌ اگر پر‌کردن خزانه دولت نیست، پس چیست؟

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.