بورس از نظر بنیادی برای رشد آماده نیست

با توجه به ارزندگی بازار، قیمت‌های موجود در کف‌های جذابی به‌سر می‌برد و بازار نمی‌تواند منفی‌های زیادی را تحمل کند اما از لحاظ بنیادی نیز برای رشد آماده نیست و به‌نظر می‌رسد در روزهای پایانی سال همچنان روند متعادل و رِنجی را در بازار مشاهده کنیم.
تاریخ: 21 اسفند 1402
شناسه: 1043

 

 

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سهام به نظر بنیادی برای رشد آماده نیست برآورد کرد بازار سهام در روز های پایانی سال به صورت رنج و خنثی حرکت کند.

مریم محبی،با اشاره به اینکه هفته گذشته شاهد اتفاقات مثبت به‌نفع بازار سرمایه بودیم، گفت: اتفاق‌هایی مانند افزایش قیمت دلار، افزایش حجم معاملات و همچنین خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت با هدف ورود به بازار سرمایه؛ این اتفاقات مثبت می‌توانستند بازار سرمایه را به سمت مثبت کشانده و روند معاملات را پررونق کنند.

او ادامه داد: اما ابتدای هفته‌جاری شاهد معاملات مثبت نبودیم و در کنار آن اخلال در سامانه فرابورس هم مزید بر علت شده و باعث شد سهامداران با رغبت کمتری به سمت این بازار حرکت کنند.

او افزود: به‌نظر می‌رسد ما در روزهای پایانی سال ‌اتفاقات خیلی مثبتی را برای بازار سرمایه مشاهده نکنیم و انتظار اتفاقات خیلی مثبت را از بازار سرمایه نداریم.

محبی اضافه کرد: هرچند با توجه به ارزندگی بازار، قیمت‌های موجود در کف‌های جذابی به‌سر می‌برد و بازار نمی‌تواند منفی‌های زیادی را تحمل کند اما از لحاظ بنیادی برای رشد هم آماده نیست و به‌نظر می‌رسد در روزهای پایانی سال‌1402 همچنان روند متعادل و رِنجی را در بازار مشاهده کنیم.

در همین رابطه