وزیر نفت: هیچ دولتی در آمریکا قادر به توقف صادرات نفت ایران نیست

وزیر نفت گفت: تولید نفت خام در این سه سال، افزایش یافته و صادرات سه برابر شده و با وجود بیش از ۶۰۰ تحریم جدید در صادرات نفت و محصولات پتروشیمی، صادرات نفت جهش کرده است.
تاریخ: 30 خرداد 1403
شناسه: 1519

وزیر نفت با اعلام افزایش ۳۰۰ درصدی صادرات، مدعی شد: هیچ دولت آمریکا نمی‌تواند مانع از صادرات نفت ایران شود.

به گزارش شاخص آنلاین، جواد اوجی در جلسه امروز مجلس بعد از ارایه گزارشی از آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل، اعلام کرد: هنگام تحویل وزارت نفت، تولید نفت روزانه ۲.۱ میلیون بشکه و صادرات به کمترین رقم در دهه اخیر رسیده و وصول درآمدها نیز بحرانی بود و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه وجود داشت.

او افزود: تولید نفت خام در این سه سال، افزایش یافته و صادرات سه برابر شده و با وجود بیش از ۶۰۰ تحریم جدید در صادرات نفت و محصولات پتروشیمی، جهش صادرات نفت و وصول مطالبات رخ داده و وضعیت در حال رسیدن به قبل از تحریم‌ها بوده و مشکلی در وصول مطالبات نیز نیست.

او ادامه داد:بنابراین با اقدامات دولت مردمی در حوزه صنعت نفت و ریل گذاری در حوزه صادرات نفت و محصولات کشاورزی، هر دولتی که در آمریکا روی کار بیاید نمی‌تواند مانع صادرات و تولید نفت ایران شود.

بیشتر بخوانید

ارزهای دیجیتال به بازار نفت می‌آیند | پترودلار در خطر تجزیه و نابودی
آیا خاورمیانه در آستانه گذر از نفت است؟

اوجی تاکید کرد:تقویت بنیه دفاعی و افزایش تولید گاز از دیگر مسائل مهم و مورد توجه وزارت نفت بوده که طی سه سال گذشته بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب به تولید گاز افزوده شده است.

وزیر نفت افزود: رشد ۱۰ برابری جمع‌آوری گازهای مشعل، افزایش ۲۷ هزار بشکه‌ای ظرفیت پالایشگاها، افزایش ۴۰ درصدی ذخیره سازی گاز طبیعی، رشد دو برابری صادرات گاز ال پی جی و گازرسانی به ۵۰ شهر و ۶۷۰۰ روستا و ۲۱۰ هزار واحد صنعتی و ۲۰ نیروگاه سبب شده در سه سال متوالی رشد اقتصادی گروه نفت و گاز به ۲۰ درصد درصد برسد و بالاتر از همه بخش‌های اقتصادی باشد.

تکمیل و بهره‌برداری از ۱۵۵ پروژه نیمه تمام، بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی و بعداز ۲۰ سال بلاتکلیفی، بهره‌برداری از پالایشگاه آبادان، قرار داد ۲۳ میلیارد دلاری توسعه میادین مشترک و مستقل، افزایش ظرفیت فرآورده‌های پالایشگاهی و میعانات، آغاز ساخت پتروپالایشگاه‌ها و سرمایه‌گذاری برای ارتقاء کیفی و کمی پالایشگاه‌های موجود از دیگر اقدامات است.

موضوعات :
در همین رابطه