آغاز تولید انبوه اتوبوس برقی در خاور

اولین خط تولید انبوه اتوبوس برقی در شرکت ایران خودرو دیزل که با نماد خاور در بورس شناخته می شودف افتتاح و تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه از این محصول عرضه خواهد شد.
تاریخ: 07 آذر 1402
شناسه: 346

 اولین خط تولید انبوه اتوبوس برقی با حضور وزیر صنعت در شرکت ایران خودرو دیزل (خاور)افتتاح و با ظرفیت سالانه ۴ هزار دستگاه اتوبوس e-Atros، آماده بهره‌برداری شد.

 جواد توسلی مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل در این خصوص گفت: برای تولید اتوبوس برقی از تجهیزات خط تولید مدل دیزلی آتروس با نصب برخی قطعات الکتریکی مانند باتری و موتور بهره گرفته شده و تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه از این محصول عرضه خواهد شد.

 او افزود : این محصول از طریق ارتباط بی‌سیم به مرکز کنترل از راه دور متصل می‌شود تا قابلیت‌هایی همچون نظارت بر عملکرد و اطلاع‌رسانی به راننده را داشته باشد. تولید شارژر و ایستگاه‌های شارژ به شرکت مبنا واگذار شده است.

 به گفته او شرکت ایران خودرو دیزل قصد دارد در آینده‌ نزدیک محصولات برقی دیگری نظیر کامیون باری و ون مسافری را نیز تولید کند. 

 توسلی تاکید کرد: جایگزینی اتوبوس‌های برقی به جای دیزلی، منجر به کاهش شدید آلایندگی هوا و استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر می‌شود. تولید اتوبوس برقی می‌تواند فرصت مناسبی برای صادرات به کشورهای همسایه نیز باشد. زیرا امروزه بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا در حال انتقال از خودروهای دیزلی و بنزینی به برقی هستند.

 کارشناسان بازار سرمایه هنوز آثار مالی آغاز تولید اتوبوس برقی را در نماد خاور بررسی نکرده اند اما برآور می شوداجرای این طرح آثار مالی مناسبی برای سهام این شرکت داشته باشد و منجر به افزایش قیمت سهام این شود.

 

در همین رابطه