انتقاد عضو شورای بورس از نحوه مدیریت بازار سرمایه

علیزاده : ریزش شاخص و قیمت سهام، ناشی از اتفاقات حوزه بین الملل و مخصوصا" وقوع جنگ در نوار غزه و رژیم صهیونیستی بود اما باید دقت کرد که دلیل عمده وضعیت فعلی بازار سرمایه ساختار مدیرتی است که اعتماد سهامداران را از بین برده است.
تاریخ: 22 مهر 1402
شناسه: 36

عضو شورای بورس

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اعلام اینکه اعتماد سهامداران در پایین ترین حد ممکن قرار گرفته از عملکرد مدیران بازار سرمایه انتقاد کرد و خواهان اصلاحات ساختاری و مدیریتی از وزیر اقتصاد شد.
 

محسن علیزاده درباره وضعیت بازار سرمایه در روزهای اخیر و مخصوصا" ریزش شاخص در اوایل هفته گذشته به خانه ملت، گفت: ریزش شاخص و قیمت سهام، ناشی از اتفاقات حوزه بین الملل و مخصوصا" وقوع جنگ در نوار غزه و رژیم صهیونیستی بود اما باید به این نکته توجه کرد که این موضوع فقط بخشی از علل این وضعیت است.

وی ادامه داد: دلیل عمده این وضعیت بازار سرمایه به لحاظ ساختار مدیریتی بوده و به نحویی است که اعتماد فعالان بازار سرمایه و سهامداران در پایین ترین حد ممکن وجود دارد و اساسا مدیران بازار سرمایه که سکاندار مجموعه ارکان این بازار بوده و وظیفه نظارتی را برعهده دارند در منفعل ترین شرایط ممکن، کار را دنبال می‌کنند.

علیزاده افزود: بنابراین وزیر اقتصاد باید هر چه سریعتر اصلاحات ساختاری و مدیریتی بازار سرمایه را دنبال کند. این موضوع و دیگر مباحث موجب نگرانی در شورای عالی بورس هم چندین مرتبه مطرح شده که مدیران هیچ افق و هدفی برای بازار سرمایه ترسیم نکردند و نمی توانند هیچ پیش‌بینی از آینده داشته باشند.

موضوعات :