فروش قیر با 50 درصد تخفیف به وزارت راه

در سال ۱۴۰۳ وزارت نفت مکلف است معادل ۲ همت مواد اولیه قیر (وکیوم‌باتوم) با پنجاه درصد قیمت بهابازار (بورس) به صورت ماهانه در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد.
تاریخ: 03 بهمن 1402
شناسه: 731

ساز و کار وقیمت تخصیص قیر به وزارت راه و شهرسازی مشخص شد.

به گزارش شاخص آنلاین، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۳ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با ردیف‌های (س) و (ش) تبصره (۷) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در ردیف (س) تبصره (۷) ماده واحده آمده است؛ در سال ۱۴۰۳ وزارت نفت مکلف است معادل مبلغ ۲ همت نفت خام از محل منابع در اختیار شرکت ملی نفت ایران را در اختیار پالایشگاه‌ها قرار داده و معادل آن از ابتدای سال ۱۴۰۳ مواد اولیه قیر (وکیوم‌باتوم) با پنجاه درصد (۵۰٪) قیمت بهابازار (بورس) به صورت ماهانه در اختیار وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی از دستگاه‌های ذیل قرار دهد.

بیشتر بخوانید

خبر مهم برای سهامداران پالایشی | پالایشگاه ها موظف به عرضه ۲۰ هزار میلیارد تومان قیر رایگان شدند

وزارت نفت مبلغ مذکور را در حساب‌های فی‌مابین خود و خزانه‌داری کل کشور اعمال و آن را از محل خوراک تحویلی تسویه می‌نماید. وزارت نفت مکلف است مابه‌التفاوت آن با تعدیل قیمت ماهانه خوراک از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، جبران و اعمال حساب نماید. در صورت کاهش قیمت قیر، مقدار قیر تحویلی به وزارت راه و شهرسازی افزایش می‌یابد.

در ردیف (ش) تبصره (۷) ماده واحده آمده است: تعرفه گاز مصرفی تأسیسات گردشگری و صنایع دستی و آب‌درمانی‌ها و هتل‌ها مشابه تعرفه خدمات می‌باشد و تعرفه برق موارد موضوع این بند در مناطقی که فاقد گاز می‌باشند برابر تعرفه مصارف عمومی در قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق در نظر گرفته می‌شود. 

در همین رابطه