کشتیرانی قرارداد جدید بست | برای ساخت 10 فروند کشتی

مدیر عامل شرکت بورسی کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: سفارش ساخت ۱۰ فروند شناور به ارزش ۸۶ میلیون دلار به سازندگان داخلی شده که شامل ۴ فروند در شرکت صدرا نکا و ۶ فروند در کشتی­‌سازی اروندان است. علاوه براین مذاکرات قرارداد ساخت ۴ فروند کشتی دیگر به ارزش تقریبی ۷۵ میلیون دلار در جریان است.
تاریخ: 23 بهمن 1402
شناسه: 865

مدیرعامل  کشتیرانی جمهوری اسلامی از سفارش ساخت ۱۰ فروند شناور به ارزش ۸۶ میلیون دلار و مذاکره برای ۴ فروند کشتی دیگر به ارزش ۷۵ میلیون دلار به دو شرکت داخلی خبر داد.

محمدرضا مدرس خیابانی از عقد قرارداد ساخت کشتی خبر داد و گفت: سفارش ساخت ۱۰ فروند شناور به ارزش ۸۶ میلیون دلار به سازندگان داخلی شده که شامل ۴ فروند در شرکت صدرا نکا و ۶ فروند در کشتی­‌سازی اروندان است. علاوه براین مذاکرات قرارداد ساخت ۴ فروند کشتی دیگر به ارزش تقریبی ۷۵ میلیون دلار در جریان است.

او ادامه داد: جوان­ سازی ۱۵ فروند از کشتی­‌های کشتیرانی دریای خزر در حین تعمیرات ادواری با تعویض حدود ۱۰۰۰ تن ورق و سازه کشتی، خرید ۶۶ هزار کانتینر به ارزش ۱۶۶ میلیون دلار و حل مشکلات و پاسخگویی به نیاز بسیاری از واردکنندگان و صادرکنندگان در کمبود کانتینر و تامین تجهیزات از دیگر اقدامات " حکشتی" در راستای توسعه ساخت داخل است.

مدرس خیابانی افزود: بیش از ۸۰ درصد کل نیازمندی­ های ناوگان کشتیرانی در زمینه سوخت، ملزومات، نیروی انسانی، بیمه، کلاس شناور‌ها و تعمیرات از داخل تامین و از خروج سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون دلار ارز جلوگیری می‌شود.

موضوعات :