فولاد مبارکه فولاد سبز تولید می کند | استفاده از قراضه های آهن به جای سنگ آهن

مدیرعامل فولاد مبارکه از تدوین سند راهبردی ۵ ساله تولید فولاد سبز و استفاده از قراضه های آهن به جای سنگ آهن خبر داد.
17 اردیبهشت 1403
شناسه : 1310
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
مدیرعامل فولاد مبارکه از تدوین سند راهبردی ۵ ساله تولید فولاد سبز و استفاده از قراضه های آهن به جای سنگ آهن خبر داد.

مدیرعامل فولاد مبارکه از تدوین سند راهبردی ۵ ساله تولید فولاد سبز و استفاده از قراضه های آهن به جای سنگ آهن خبر داد.

 محمدیاسر طیب نیا از تدوین سند راهبردی 5 ساله تولید فولاد سبز در شرکت فولاد مبارکه خبر داد و گفت: طبق این سند، طرح های تحقیقاتی همه فرآیندهای منجر به تولید فولاد سبز و بدون کربن وآلایندگی آغاز شده و قرار است تغییراتی در فرآیندهای مختلف تولید از جمله فرایند احیا سنگ آهن و حذف کربن و جایگزینی سوخت های فسیلی با انرژی های تجدید پذیر اجرا شود.

بیشتر بخوانید

فولاد مبارکه ورق لوازم خانگی تولید خواهد کرد | امضای قرارداد به ارزش 4.2 همت
انتقاد مدیر عامل فولاد مبارکه از دولت | معافیت های مالیاتی قبلی علت داشت

 

او افزود: ولی این تغییر رویکرد بدون حمایت دولت و اعمال معافیت های مالیاتی برای شرکت های تولیدکننده فولاد سبز، محقق نمی شود.

طیب نیا ادامه داد: همچنین برنامه ریزی استفاده از قراضه های آهن در چرخه تولید به جای سنگ آهن انجام شده و با احداث نیروگاه های خورشیدی از انرژی های پاک و تجدید پذیر استفاده خواهد شد.

به گزارش شاخص آنلاین،فولادی که توسط سوخت هیدروژن سبز در فرآیند الکترولیز آب و برق تولید شود، فولاد سبز یا Green Steel نام دارد. در حال حاضر یکی از مهم‌ترین نیازهای جهانی، تولید و جایگزینی این محصول با فولادهای سنتی است. دلیل آن نیز مشخص است زیرا آلاینده‌های تولید شده در صنایع فولادسازی، زندگی انسان‌ها و موجودات زنده دیگر را به خطر می‌اندازند.

محصول نهایی تولید شده در هر دو روش فولاد سبز و فولاد سنتی، یکسان است اما روند تولید و دستگاه‌های هر کدام کاملا متفاوت هستند. در واقع فولاد سبز درون کوره‌های برق یا هیدروژن ساخته می‌شود که تولید و انتشار کربن در آن، تقریبا نزدیک به صفر است.

اما فولاد سنتی، درون کوره‌های زغال سنگ همراه با انتشار گازهای گلخانه‌ای و کربن بسیار زیاد تولید می‌شود. فراموش نکنید اگرچه این شیوه بسیار خوبی برای تولید فولاد محسوب می‌شود، اما به همان اندازه نیز پرهزینه است؛ زیرا علاوه بر کوره‌های الکتریکی، هزینه‌های برق سبز و تغییر زیرساخت کلی کارخانه نیز وجود دارد.

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.