قطع برق صنایع بحران ساز شد | توقف فعالیت فولاد ارفع تا اطلاع ثانوی

چالش قطع برق صنایع هر روز جدی تر می شود.در تازه ترین رویداد فعالیت واحد فولاد سازی شرکت آهن و فولاد ارفع تا اطلاع ثانوی به دلیل قطع برق از 20 تیر بطور کامل متوقف شد.
24 تیر 1403
شناسه : 1641
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
چالش قطع برق صنایع هر روز جدی تر می شود.در تازه ترین رویداد فعالیت واحد فولاد سازی شرکت آهن و فولاد ارفع تا اطلاع ثانوی به دلیل  قطع برق از 20 تیر بطور کامل متوقف شد.

 مشکل کمبود برق صنایع هر روز جدی تر می شود به طوری که هفته ای نیست که یک کارخانه از کاهش یا توقف  بخشی از فعالیت هایش خبر ندهد.

به گزارش شاخص آنلاین، افزایش دمای هوا منجر به ناترازی در تولید و مصرف برق شده است.

اولویت اصلی برق خانگی است به همین دلیل برق صنایع قطع می شود تا برق شهر ها تامین شود در چنین شرایطی بسیاری از  کارخانه ها با قطع برق و توقف فعالیت هایشان  مواجه می شوند.

ظرف هفته های گذشته خبر های متفاوتی درباره قطع برق صنایع منتشر شد و حتی خبر رسید شرکت سایپا نیز در برخی روز ها فعالیتش برای مدت 5 ساعت متوقف شده است .

در چنین شرایطی روز گذشته  شرکت آهن و فولاد ارفع هم از توقف فعالیتش تا اطلاع ثانوی خبر داد.

طبق این اطلاعات فعالیت واحد فولاد سازی شرکت آهن و فولاد ارفع تا اطلاع ثانوی به دلیل محدودیت مصرف و قطعی برق از 20 تیر بطور کامل متوقف شد.

بیشتر بخوانید

سیگنال افزایش قیمت سیمان صادر شد | آیا چالش قطع برق تعادل بازار را بر هم می زند؟
چالش قطع برق صنایع جدی است | آغاز مذاکره سازمان بورس با وزارت نیرو
هشدار وزارت صنعت نسبت به گران شدن فولاد و سیمان | به دلیل قطع برق
مهم | خطر قطع برق در کمین فولادسازان

بر اساس این گزارش، "ارفع" اعلام کرد: نظر به قطعی برق از چهارشنبه 20 تیر به علت ناترازی انرژی برق، فعالیت واحد فولادسازی این شرکت تا اطلاع ثانوی به طور کامل متوقف شد.

تحت تاثیر این موضوع امروز نماد این شرکت در بورس متوقف شد.

مشخص نیست روند ناترازی برق تا چه زمانی ادامه دارد اما به نظر می رسد برای توسعه شبکه نیروگاهی کشور نیاز به صرف سرمایه گذاری های زیادی است که فعلا منابع آن موجود نیست.

 در عین حال برخی صنایع خود دست به کار شده اند و در حال احداث نیروگاه های جدید هستند. تازه ترین نمونه آن فولاد مبارکه اصفهان است که گویا فعالیت نیروگاه جدیدش آغاز شده است.

توضیحات فولاد مبارکه

شرکت فولاد مبارکه در خصوص تولید محصولات در صورت اعمال محدودیت و قطع شدن برق و روند فعالیت واحد نورد گرم، دست به شفاف سازی زد.

 مهدی کویتی معاون اقتصادی و مالی "فولاد" پیرو شایعات مطروحه در خصوص توقف تولید در شرکت ناشی از محدودیت و قطعی برق، اعلام کرد: با توجه به بهره‌برداری از نیروگاه جدید شرکت و توان تولید ۴۴۰ مگاوات برق از آن در صورت اعمال محدودیت و قطع شدن برق، تولید محصولات متناسب با برق تولیدی ادامه خواهد یافت.

با توجه به حجم تولید و ذخیره‌سازی تختال در ماه‌های قبل، بخشی از کاهش تولید ناشی از محدودیت برق جبران شده و واحد نورد گرم این شرکت به روند تولید ادامه داده است.

 

 
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.