تامین اجتماعی بزرگ ترین بدهکار بانکی است | دریافت 7.7 همت وام بانکی از سوی تامین اجتماعی

طبق گزارش بانک مرکزی در سه ماه نخست سال جاری، مجموعا ۳۰ هزار میلیارد تومان به شرکت‌ها و سازمان‌ها وام اعطا شد که سازمان تامین اجتماعی با 7.7 هزار میلیارد تومان درصدر است.
27 تیر 1403
شناسه : 1647
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
طبق گزارش بانک مرکزی در سه ماه نخست سال جاری، مجموعا ۳۰ هزار میلیارد تومان به شرکت‌ها و سازمان‌ها وام اعطا شد که سازمان تامین اجتماعی با 7.7 هزار میلیارد تومان درصدر است.

سازمان تامین اجتماعی بزرگترین بدهکار بانکی سه ماهه با 7.7 هزار میلیارد تومان
در سه ماه نخست سال ۳۰ هزار میلیارد تومان وام به شرکت‌ها و سازمان‌ها اعطا شده که سازمان تامین اجتماعی با 7.7 هزار میلیارد تومان بیشترین میزان تسهیلات را دریافت کرده است.

به گزارش شاخص آنلاین، کمبود منابع مالی صندوق های بازنشستگی در حال نمایان کردن آثار خود در اقتصاد است. به زعم همه اقتصاد دانان یکی از ابر بحران هایی که اقتصاد ایران را تهدید می کند مشکل ناترازی صندوق های بازنشستگی است به طوری که اغلب این صندوق ها وابسته به کمک های مالی دولت هستند و دولت هم این منابع را از طریق نظام بانکی تامین می کند. موضوعی که حجم ناترازی بانک ها را بیشتر می کند و در نهایت منجر به خلق تورم در اقتصاد می شود.

در تازه ترین گزارش بانک مرکزی مشخص شده است در سه ماه نخست سال جاری، مجموعا ۳۰ هزار میلیارد تومان به شرکت‌ها و سازمان‌ها وام اعطا شده که سازمان تامین اجتماعی با 7.7 هزار میلیارد تومان، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی با 4.2 هزار میلیارد تومان و صندوق بازنشستگی کشوری با 2.7 هزار میلیارد تومان، بیشترین میزان تسهیلات را دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید

نیاز نظام بازنشستگی به سه اصلاح همزمان | باید سازمان ملی تامین اجتماعی تشکیل شود
خیز دولت برای واگذاری پرسپولیس به تامین اجتماعی | تحمیل شرکت های زیان ده به صندوق های بازنشستگی

سازمان تامین اجتماعی درخواست وام را از طریق چندین بانک ثبت کرده به همین دلیل در بین ۱۳ شرکت که بیشترین تسهیلات را گرفتند ۴ بار تکرار شده است.

در اطلاعات منتشره قسمت جدیدی به چشم می‌خورد و بانک مرکزی اقدام به انتشار بدهی‌های غیرجاری شرکت‌ها کرده و میزان و اسم شرکت هایی که تا کنون وام‌های دریافتی را بازپرداخت نکردند بطور مشخص درج شده است.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.