قطع برق سیمان را کمیاب کرد | قیمت 90 درصد رشد کرد

طی 20 روز اخیر سیمان با افزایش 80 تا 90 درصدی به دست مصرف کننده می‌رسد و هر کیسه سیمان بین 160 تا 170 هزار تومان به مصرف کننده تحویل می‌شود. در حالی که سه هفته قبل هر کیسه سیمان با قیمت 80 تا 90 هزار تومان توزیع می‌شد.
09 مرداد 1403
شناسه : 1721
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
طی 20 روز اخیر سیمان با افزایش 80 تا 90 درصدی به دست مصرف کننده می‌رسد و هر کیسه سیمان بین 160 تا 170 هزار تومان به مصرف کننده تحویل می‌شود. در حالی که سه هفته قبل هر کیسه سیمان با قیمت 80 تا 90 هزار تومان توزیع می‌شد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن از گرانی ۹۰ درصدی قیمت سیمان و کم یاب شدن این محصول به دلیل قطع برق کارخانه‌ها خبر داد.

به گزارش شاخص آنلاین، فرشید پورحاجت با اشاره به بروز مشکل تامین برق شرکت های سیمانی حاضر در بورس و فرابورس و غیره گفت: برنامه‌های مربوط به پایداری شبکه برق منجر به تعطیلی کارخانه‌های سیمان شده و در توزیع سیمان اخلال ایجاد کرده است. به طوریکه طی یک هفته اخیر سیمان در بازار نیست و کمبود سیمان عاملی برای تعطیلی کارگاه‌های تولید مسکن شده است.

او افزود: تولید شرکت‌های سیمان به دلیل اجرا برنامه‌های پایداری برق شبکه‌های خانگی شرایط مناسبی ندارد و خروجی وضعیت به‌گونه‌ای شده که طی 20 روز اخیر سیمان با افزایش 80 تا 90 درصدی به دست مصرف کننده می‌رسد و هر کیسه سیمان بین 160 تا 170 هزار تومان به مصرف کننده تحویل می‌شود. در حالی که سه هفته قبل هر کیسه سیمان با قیمت 80 تا 90 هزار تومان توزیع می‌شد.

بیشتر بخوانید

سیگنال افزایش قیمت سیمان صادر شد | آیا چالش قطع برق تعادل بازار را بر هم می زند؟
هشدار وزارت صنعت نسبت به گران شدن فولاد و سیمان | به دلیل قطع برق

پور حاجت توضیح داد: در زمستان و تابستان اعلام می شود گاز و برق ، کم است اما صورت مسئله کاملاً مشخص بوده و تولیدکنندگان سیمان باید برنامه‌ریزی منظمی در این رابطه داشته باشند. می‌توان با احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس، مشکل برق را حل کنند.

او تاکید کرد:ایران جزو 6 کشور اصلی تولیدکننده سیمان دنیا است اما چرا نمی‌توان این مسئله را مدیریت کرد؟ باید فرآیندها به نحوی تنظیم شوند تا بتوان تولید سیمان را در زمان اوج مصرف برق مدیریت کرد.

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.