پشت پرده چه خبر است؟

واکنش های گسترده به استعفای شبانه ظریف از دولت چهاردهم | ظریف توضیح داد

استعفای محمد جوادظریف ازدولت چهاردهم موجی از واکنش ها را به دنبال داشت. او خود صبح امروز در این باره توضیح داد:پیام دیشب به‌ معنای پشیمانی و یا نا امیدی از پزشکیان و یا مخالفت با واقع‌گرایی نیست. بلکه به معنای تردید در مفید بودن خودم در معاونت راهبردی است.
22 مرداد 1403
شناسه : 1793
منبع:
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استعفای محمد جوادظریف ازدولت چهاردهم موجی از واکنش ها را به دنبال داشت. او خود صبح امروز در این باره توضیح داد:پیام دیشب به‌ معنای پشیمانی و یا نا امیدی از پزشکیان و یا مخالفت با واقع‌گرایی نیست. بلکه به معنای تردید در مفید بودن خودم در معاونت راهبردی است.

استفعای شبانه ظریف از معاونت راهبردی رئیس‌جمهور با موجی از واکنش ها و اعلام علت اصلی و پشت پرده همراه شد.

به گزارش شاخص آنلاین ، اعلام استفعای شبانه ظریف از معاونت راهبردی رئیس‌جمهور، موجی از ابهامات و سئوالات و واکنش ها را ایجاد کرد و در موج اول چند نفر درباره پشت پرده این اقدام، توضیح دادند که از قرار معلوم ناشی از ماده قانونی و عدم حضور افراد دارای بستگان دو تابعه و فرزندان مقیم دیگر کشورها است.

مینو خالقی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در شبکه اجتماعی ایکس، اعلام کرد: ظریف برای گزینه پیشنهادی وزارت کشور جنگید و توفیقی نیافت. دیشب اعلام عدم حضور در کابینه کرد تا مسئولیت انتخاب هایی که به وی و کمیته ها ارتباطی نداشت بر دوشش نباشد.

محمد جواد آذری جهرمی هم شهادت داد که ⁧ظریف برای ایران⁩ از خود و خانواده‌ گذشت. وی خار چشم صهیونیستها است و آمریکا وی را تحریم کرد تا اثرگذاری ایران را بکاهد. چرا باید با خودتحریمی، ایران از خدمات وی محروم شود؟

ا‌کبر اعلمی نماینده تبریز در دوره ششم و هفتم مجلس نیز در تلگرام اعلام کرد: محمدجواد ظریف در آخرین توییت که با "سلام بر مردم بزرگوار و خطاپوش ایران" آغاز می‌شود، اینگونه وانمود کرده که بخاطر نارضایتی‌ از ترکیب کابینه معرفی شده به مجلس از سمت خود استعفا داده و حال‌ آنکه بر اساس شنیده‌ها از منابع نسبتا موثق، ظاهرا دستگاه‌های نظارتی از پزشکیان خواسته‌اند طبق قانون "نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس" وی را بخاطر دو تابعیتی بودن یکی از بستگان از سمت معاونت ریاست‌جمهوری برکنار کند.

حسام الدین آشنا مشاور سابق روحانی هم در واکنش به استعفای ظریف، اعلام کرد: گویا در سیاست ایرانی باید عارف بود نه ظریف! باید عارف بود نه آذری!
باید عارف بود نه ربیعی! باید عارف بود نه فاضلی! باید عارف بود نه لاریجانی! باید عارف بود نه جهانگیری! باید عارف بود نه پورمحمدی!

توضیحات محمد جواد ظریف 

به دنبال واکنش های گسترده به استعفای ظریف از معاونت راهبردی رئیس جمهوری او در این باره توضیح داد:

پیام دیشب به‌ معنای پشیمانی و یا نا امیدی از پزشکیان و یا مخالفت با واقع‌گرایی نیست. بلکه به معنای تردید در مفید بودن خودم در معاونت راهبردی است.

البته برخی مردودین از جانب مردم با تفسیر عجیبی از قانون مصوب ۱۴۰۱، اشتغال بنده در مشاغل حساس را به بهانه‌ای برای فشار بر دولت چهاردهم تبدیل کرده‌ بودند. بنده نیز برای جلوگیری از هرگونه شائبه یا بهانه برای کارشکنی در کار دولت پزشکیان، هفته گذشته طی نامه‌ای از معاونت راهبردی رئیس جمهور انصراف داده بودم.

با توجه به برخی فضاسازی‌ها لازم است یادآوری کنم که:

۱) برغم تولد فرزندانم حدود ۴۰ سال قبل و در دوران تحصیل (و نه مأموریت) در آمریکا و قوانین خاک محور آمریکا برای تابعیت قهری به لطف خدا بنده، همسر و فرزندانم ساکن ایران‌ عزیز هستیم و یک متر مسکن در خارج از ایران در تملک و یا حتی اجاره نداریم. خودم هم تحت دو تحریم آمریکا (ذیل تحریم رهبری) و یک تحریم کانادا قرار دارم و خود و همسرم حتی امکان سفر توریستی به آمریکا، کانادا و برخی کشورهای دیگر را نداریم.

بیشتر بخوانید

گزینه‌های مصلحتی وزارتخانه‌های اقتصادی | چرا دولت پزشکیان ائتلافی نیست

 

۲) هیچ نهاد نظارتی مخالفتی با معاونت بنده اعلام نکرده است.

۳) پزشکیان با شجاعت و صراحت اصرار بر ادامه کار بنده داشته‌اند.

۴) این بهانه برای دیگران که فرزندانشان تابعیت مضاعف اکتسابی ( ونه قهری) همراه با اقامت در خارج از کشور دارند بیش از بنده قابل بهره‌برداری است.

آنچه باعث گزارش دیشب شد، تردید در مفید بودنم در معاونت راهبردی بود و آن بهانه سیاسی دلیل بازگشت به دانشگاه نبود و تنها مزید بر علت بود.

هنوز به تمام آنچه در مورد پزشکیان در دوران انتخابات گفتم باور دارم. با تمام توان از دانشگاه برای ایران در خدمت شما و وی خواهم بود و از همه ایرانیان میهن پرست و توسعه‌خواه تقاضا دارم که بر پشتیبانی از وی بیفزایند و پزشکیان و دولت را تنها نگذارند.

 

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.