عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه مدعی شد

فعال شدن ایران خودرو در بلاروس | تعرفه تجاری ایران و روسیه صفر می شود

کارخانه‌ای که در بلاروس برای خودروساز آمریکایی مجهز شده بود برای تولید سمند ال ایکس (LX)در اختیار تولیدکننده ایران قرار گرفت.
تاریخ: 30 مهر 1402
شناسه: 102

عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه

 عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه مدعی شد کارخانه ای که برای یک خودرو ساز آمریکایی در بلاروس تجهیز شده بود برای تولید سمند در اختیار تولید کننده ایرانی قرار گرفت.

کامبیز میرکریمی با اشاره به سابقه صادرات ایران به روسیه و بلاروس در حوزه خودرو، گفت: با برپایی نمایشگاه و معرفی خودرو سمندال ایکس (Lx) کارخانه‌ای که در بلاروس برای خودروساز آمریکایی مجهز شده بود، در اختیار تولیدکننده ایران قرار گرفت.
او افزود: در کشور روسیه هم پژو ۲۰۶ صندوقدار و سمند مشتری دارد که به دلیل نبود زیرساخت حمل و نقلی و بعد آن مشکلات ارزی با مشکل روبرو شد که از سال ۹۸ مسیر تازه‌ای برای تولید و صادرات خودرو، توربین‌ها، کاتالیزورها و قطعه‌سازان خودرو باز شد.
او با بیان اینکه تا پایان سال تعرفه تجاری ایران و روسیه صفر می‌شود، گفت: تجارت با پول ملی، تجارت آزاد و گشایش مرزهای گمرکی ایران با روسیه، ارمنستان، بلاروس به‌زودی انجام می‌شود.
میر کریمی ادامه داد: تا پایان سال تعرفه تجاری ایران و روسیه صفر می‌شود، گفت: تجارت با پول ملی، تجارت آزاد و گشایش مرزهای گمرکی ایران با روسیه، ارمنستان، بلاروس به‌زودی انجام می‌شود.

 

در همین رابطه