سایه سنگین تنش نظامی برسر بورس

نزول سنگین شاخص بورس | خروج 1800 میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام

شاخص کل بورس تهران امروز تحت تاثیر تنش های نظامی در منطقه نزدیک به 54 هزار واحد معادل2.4 درصد افت کرد و قیمت سهام 90 درصد از شرکت های بورس افت کردند.
تاریخ: 25 فروردین 1403
شناسه: 1189

نمایی از نقشه بازار سهام در مبادلات امروز 25 فروردین 1403

 امروز همزمان با شدت گرفتن اخبار مربوط به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل شاخص بورس تهران با نزول مواجه شد و نزدیک به 54 هزار واحد معادل 2.4 درصد نزول کرد. شاخص کل هم وزن نیز با 3.3 درصد افت مواجه شد.

به گزارش شاخص آنلاین،معاملات بازار سهام از هفته گذشته تاکنون تحت تاثیر اخبار مرتبط با رویارویی ایران و اسرائیل بوده است. از 13 فروردین  که رژیم صهیونیستی کنسول گری ایران در دمشق را مورد هدف قرار داد اخبار مختلفی در مورد پاسخ نظامی ایران به اسرائیل مخابره شده است. در تازه ترین رویداد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از پاسخ قطعی ایران به اسرائیل سخن گفته است. در چنین شرایطی بازار سهام که از تنش های نظامی واهمه دارد به این موضوع واکنش نشان داد و هفته گذشته به جز چند روز با نزول مواجه شد.

امروز اما شرایط به طور کلی متفاوت بود به طوری که از همان ابتدای صبح شدت عرضه ها در بورس افزایش یافت و منجر شد قیمت سهام بیش از 90 درصد از شرکت های بورس با نزول مواجه شوند این نزول در نهایت منجر به افت 54 هزار واحدی شاخص بورس شد

 امروز همچنین نزدیک به 1800 میلیارد تومان نقدینگی از بورس خارج شده و شاخص کل هم وزن نیز بیش از 3.3 درصد افت کرد.

نگاهی به نمای کلی بازار نشان دهنده غلبه ترس در بازار سهام است. به طور کلی بازار سهام در سراسر دنیا از تنش های نظامی و ژئوپولتیک واهمه دارند و این رویه فقط مختص به ایران نیست.

در چنین شرایطی نمی توان برآورد دقیقی از واکنش بازار سهام به رویداد های پیش رو داشت اما کارشناسان بر این باورند که بازار سهام پس از پایان تنش های ظرفیت های زیادی برای رشد دارد.

همگام با این تحولات امروز همچنین قیمت هر دلار آمریکا بار دیگر وارد کانال 65 هزار تومان شد و در حال حاضر در محدوده  65 هزارو 650 تومان در حال مبادله است.

در همین رابطه