وعده مدیر عامل توانیر به تامین برق صنایع

مدیر عامل توانیر سال گذشته مصرف برق بخش صنعت ۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافت که این شاخص برای صنایع بزرگ ۱۴ درصد بود. افزایش تا ۱۰ درصدی انرژی تحویلی به صنایع در دستورکار قرار دارد.
تاریخ: 21 خرداد 1403
شناسه: 1471

مدیرعامل توانیر از برنامه‌ افزایش تا ۱۰ درصدی انرژی تحویلی به صنایع خبر داد و گفت: ۱۴۰۰ مگاوات نیروگاه صنایع وارد مدار شده که بخشی از مصرف را تامین خواهند کرد.

به گزارش شاخص آنلاین، مصطفی رجبی مشهدی در باره برنامه‌های تامین برق بخش صنعت گفت: سال گذشته مصرف برق بخش صنعت ۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافت که این شاخص برای صنایع بزرگ ۱۴ درصد بود. افزایش تا ۱۰ درصدی انرژی تحویلی به صنایع در دستورکار قرار دارد.

بیشتر بخوانید

مهم | خطر قطع برق در کمین فولادسازان

او افزود: طبق برنامه ریزی در دوره اوج تابستان بیش از ۹۰ درصد مشترکان صنعتی، مشمول برنامه های مدیریت مصرف نخواهند شد و در شهرک های صنعتی هم ۶ روز در هفته بدون محدودیت تولید می کنند. صنایع بزرگ هم در ساعات اوج، مصرف حداقلی خواهند داشت و مصرف را به ساعت های کم باری منتقل می کنند.

رجبی مشهدی ادامه داد: با تفاهم نامه منعقده میان وزارتخانه های صنعت و نیرو و ماده ۴ قانون مانع زدایی صنعت برق، صنایع انرژی بر مکلف به احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه شدند که در قانون به آنها تکلیف شده است. پس از انعقاد این تفاهم تا کنون حدود ۱۴۰۰ مگاوات نیروگاه صنایع وارد مدار شده که بخشی از مصرف صنایع را تامین خواهند کرد.

در همین رابطه