یک کارشناس بازار سرمایه:

فضای بورس فعلا تحلیل پذیر نیست | بورس تحت تاثیر انتخابات

محمد خبری‌زاد، تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بورس در این هفته به‌شدت وابسته به فضای انتخاباتی شده و شرایطی را تجربه می‌کند که بیشتر سمت و سوی فضای انتخاباتی داشته و خیلی تحلیل‌پذیر نیست.
تاریخ: 12 تیر 1403
شناسه: 1581

محمد خبری‌زاد، تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بورس در این هفته به‌شدت وابسته به فضای انتخاباتی شده و شرایطی را تجربه می‌کند که بیشتر سمت و سوی فضای انتخاباتی داشته و خیلی تحلیل‌پذیر نیست

او افزود: روز اول هفته شرایط بورس در ابتدا مثبت بود و به‌تدریج منفی شد و یکشنبه کاملا منفی بود و روز گذشته شرایط مقداری بهبود یافت. به‌طور کلی فضای ابهام‌آلودی در بازار وجود دارد تا به‌روز جمعه برسیم و تکلیف مشخص شود. در دور دوم دو کاندیدا حضور دارند که به‌نظر می‌رسد بازار سرمایه به یک سمت تمایل بیشتری دارد و اگر ایشان رئیس‌جمهور شود، دست‌کم ابتدای هفته آینده بازار مثبتی خواهیم‌داشت.

بیشتر بخوانید

بورس نگران دیدگاه های اقتصادی رئیس جمهور جدید
تردید در بورس | سهامداران در انتظار نتایج انتخابات در 15 تیر ماه

او ادامه‌داد: در سمت مقابل بازار زیاد به کاندیدای رقیب نظر مثبتی ندارد و انتخاب وی باعث می‌شود بازار دست‌کم در ابتدای هفته روندی منفی به خود بگیرد، اما به‌طور کلی تا زمانی‌که سیاست‌های این افراد مشخص نباشد و تیم اقتصادی معرفی نشود روند میان و بلندمدت بازار مشخص نیست و بازار هم تا آخر هفته به همین‌صورت ادامه خواهد داد و مثبت‌ها و منفی‌های نه خیلی پایدار و متعادل پیش خواهند رفت.

خبری‌زاد اضافه کرد: در مناظرات دوشنبه شب و سه‌شنبه شب بازار شاید به این نتیجه برسد که نامزد موردعلاقه‌اش کیست و این مناظرات تا حد زیادی روند حرکتی بازار در یکی دو هفته پیش‌رو را مشخص می‌کند. در حال‌حاضر فضا تحلیل‌پذیر نیست، کاملا انتخاباتی شده و باید دید در ادامه نتایج انتخابات، بازار را به چه سمتی در کوتاه‌مدت خواهد برد.

در همین رابطه