نهنگ های بیت کوین بیدار شدند | کیف پول های غیر فعال به بازار بازگشتند

قیمت بیت کوین در یک روند صعودی قرار گرفته و به ۶۶ هزار دلار رسیده است. همزمان با این رویداد برخی کیف پول هایی که سال های غیر فعال بودند بار دیگر به فضای معاملات بیت کوین بازگشتند به نظر می رسد نهنگ های بیت کوین در حال بیدار شدن هستند.
تاریخ: 27 تیر 1403
شناسه: 1652

قیمت بیت کوین در یک روند صعودی قرار گرفته و به ۶۶ هزار دلار رسیده است. همزمان با این رویداد برخی کیف پول هایی که سال های غیر فعال بودند بار دیگر به فضای معاملات بیت کوین بازگشتند به نظر می رسد نهنگ های بیت کوین در حال بیدار شدن هستند.

به گزارش شاخص آنلاین، همزمان با عبور بیت کوین از سطح ۶۳ هزار دلار در اوایل هفته، پلتفرم تحلیلی ویل‌آلرت (Whale Alert) فعال شدن یک کیف پول قدیمی را گزارش داده است.

یک کیف پول بیت‌کوین که برای مدت تقریباً ۱۲ سال غیرفعال بود، دوباره فعال شده و ۱۰۰۰ بیت‌کوین معادل ۶۰ میلیون دلار را به یک آدرس جدید منتقل کرد. این کیف پول در سپتامبر ۲۰۱۲ حدود ۱۲ هزار دلار بیت‌کوین ارزش داشته است و در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت بیت کوین، ارزش آن حدود ۵۰۰ هزار درصد افزایش یافته است.

طبق داده‌های بلاکچین.کام (Blockchain.com)، اولین تراکنش خروجی از این کیف پول در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴ انجام شده است.

آخرین تراکنش نیز در حالی انجام شده است که قیمت بیت کوین با بیش از ۵ درصد افزایش، نسبت به روز گذشته، به بالاتر از ۶۳ هزار دلار رسید. این احیای صعودی، سود هفتگی بیت‌کوین را به بیش از ۱۲ درصد رساند.

جالب توجه است که در هفته‌های اخیر، چندین کیف پول بیت‌کوین که سال‌ها غیرفعال بودند، دوباره فعال شده و میلیون‌ها دلار را جابه‌جا کرده‌اند.

در اوایل ماه جولای، یک کیف پول خفته حاوی ۱۱۹ بیت کوین به ارزش تقریباً ۷ میلیون دلار برای اولین بار بعد از ۱۲ سال، وجوه خود را جابه‌جا کرد. همچنین ماه گذشته یک استخراج‌کننده اولیه بیت‌کوین که به مدت ۱۴ سال غیرفعال بود، کل دارایی ۵۰ بیت کوین خود را به ارزش تقریبی ۳ میلیون دلار به صرافی بایننس منتقل کرد.

همچنین یک کیف پول بیت‌کوین دیگر، پس از پنج سال و نیم غیرفعال بودن، بیش از ۸۰۰۰ بیت‌کوین به ارزش بیش از ۵۳۶ میلیون دلار را از کیف پول سرد کوین‌بیس منتقل کرد.

عبور قیمت از 66 هزار دلار 

قیمت بیت کوین در یک روند صعودی قرار گرفته و به ۶۶ هزار دلار رسیده است. این افزایش قیمت باعث لیکویید شدن بیش از ۲۰۰ میلیون دلار پوزیشن در کل بازار ارزهای دیجیتال شده است.

تحلیلگران بازار بر این باورند که با عبور قیمت بیت کوین از ۶۵ هزار دلار، روند نزولی آن به پایان رسیده است و این ارز دیجیتال می‌تواند رکوردهای قیمتی جدیدی را ثبت کند.

بر اساس داده‌های کوین‌گلس (Coinglass)، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۵ میلیون دلار از موقعیت‌های مشتقات بیت کوین لیکویید شده است.

از این مقدار، ۳۴.۸ میلیون دلار مربوط به پوزیشن‌های شورت و ۲۸.۱۵ میلیون دلار مربوط به پوزیشن‌های لانگ بوده است. در این میان، صرافی‌های اوکی‌ایکس (OKX) و بایننس (Binance) بیشترین حجم لیکویید شدن‌ها را داشته‌اند.

بر اساس نقشه حرارتی بیت‌کوین (BTC heatmap)، اگر قیمت این ارز دیجیتال در روزهای آینده به ۷۲,۴۰۰ دلار برسد، احتمالاً شاهد لیکویید شدن گسترده پوزیشن‌های شورت به ارزش ۱۹ میلیارد دلار باشیم.

بیشتر بخوانید

آیا وقت خرید رمز ارز فرا رسیده است؟ | پیش بینی آغاز رالی صعودی بیت کوین
شروط سه گانه رشد قیمت بیت کوین | رالی صعودی کی آغاز می شود

در همین راستا، تحلیگر برتر بازار، رکت کپیتال اشاره کرده است که با عبور قیمت از سطح ۶۵ هزار دلار، بیت کوین وارد یک منطقه جدید قیمتی شده است.

از نظر او شکست سطح ۶۵ هزار دلاری (خط آبی)، می‌تواند مقدمه‌ای برای افزایش قیمت تا محدوده ۷۱۵۰۰ دلار باشد و زمینه را برای روند صعودی بعدی نیز فراهم کند.

از طرفی انتقال ۱۳ هزار بیت کوین توسط صرافی مت گاکس (Mt. Gox)، در روز سه‌شنبه، واکنش شدیدی در میان فعالان بازار رمزارزها ایجاد کرد. اکنون سرمایه‌گذاران نگرانی‌هایی درباره ایجاد فشار فروش مشابه با زمان فروش‌های دولت آلمان دارند.

با این حال، کی‌یانگ‌جو، مدیرعامل کریپتوکوانت (Cryptoquant) این نگرانی‌ها را بی‌مورد دانسته و معتقد است که تأثیر منفی این انتقال بر بازار بیت کوین ناچیز خواهد بود.

موضوعات :
در همین رابطه