راز مولتی میلیاردر شدن در بازار رمزارزها | هاوینگ ۲۰۲۴ فرصت شکار توکن‌های انفجاری

هاونیگ ۲۰۲۴ بیت کوین فرصتی بسیار مناسبی برای ثروتمند شدن از مسیر رصد نقدینگی و حرکت پول هوشمند محسوب می‌شود؛ حتی اگر سرمایه شما محدود باشد، شکار فرصت‌های موجود در توکن‌های انفجاری، شدنی است.
29 فروردین 1403
شناسه : 1209
منبع:
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چرخه هاوینگ هر ۴ سال یکبار اتفاق می‌افتد و با توجه به کاهش تورم بیت کوین به منظور دست یافتن به مقدار نهایی ۲۱ میلیون واحد، موجب افزایش ورود پول هوشمند به بازار می‌شود. این پول‌ها به دنبال کسب سود از پی حرکت بیت کوین هستند
هاونیگ ۲۰۲۴ بیت کوین فرصتی بسیار مناسبی برای ثروتمند شدن از مسیر رصد نقدینگی و حرکت پول هوشمند محسوب می‌شود؛ حتی اگر سرمایه شما محدود باشد، شکار فرصت‌های موجود در توکن‌های انفجاری، شدنی است.

هاوینگ ۲۰۲۴ بیت کوین تا چند روز دیگر از راه می‌رسد. پس از هاوینگ فرصتی برای شکار توکن‌های پرسود به دست می‌آوریم؛ نظیر فرصت شیبا اینو در سال ۲۰۲۰ که رشد بیش از ۳۸ میلیون درصدی را برای سرمایه گذاران خود رقم زد.

به گزارش شاخص آنلاین،چگونه توکن‌های انفجاری را پیدا کنیم؟ این پرسشی است که بسیاری از فعالان بازار رمز ارزها از خود می‌پرسند. با توجه به اینکه به رویداد هاوینگ بیت کوین نزدیک هستیم، می‌توانیم پس از هاوینگ فرصت‌های ویژه برای کسب سود را شکار کرد. رویداد هاوینگ که نمی توان لحظهٔ دقیقی برای آن پیش‌بینی کرد؛ ولی به احتمال زیاد این اتفاق شنبه اول اردیبهشت رخ میده، به معنای نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین است.

آثار هاوینگ ۲۰۲۴ بر بازار

چرخه هاوینگ هر ۴ سال یکبار اتفاق می‌افتد و با توجه به کاهش تورم بیت کوین به منظور دست یافتن به مقدار نهایی ۲۱ میلیون واحد، موجب افزایش ورود پول هوشمند به بازار می‌شود. این پول‌ها به دنبال کسب سود از پی حرکت بیت کوین هستند؛ مانند والی که هنگام شکافتن جریان آب در حین پیش رفتن در اعماق دریا، سایر آبزیان را همراه و نزدیک به خود می‌بیند. از سویی رشد بیش از ۳۸.۱۱۱. ۶۳۱ درصدی توکن «شیبا اینو» از ۲۸ نوامبر سال ۲۰۲۰ (۸ آذر ۱۳۹۹) تاکنون که بسیاری را با ۱۰۰ دلار سرمایه‌گذاری از فقیر به «مولتی میلیاردر» تبدیل کرد، یافتن چنین توکن‌هایی را حیاتی کرده است.

هاونیگ منجر به صعود شیبا اینو در ۱۱ می‌۲۰۲۰ (۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) شد. این دومین هاوینگ از سال ۲۰۱۲ محسوب می‌شد.هاوینگ پیش رو هم که ۴ روز دیگر انجام می‌شود،شروع چهارمین چرخه انفجاری بیت کوین است. پس از انجام هاوینگ، پاداش استخراج بیت کوین از ۶.۲۵ واحد به ۳.۱۲۵ کاهش می‌یابد. در شروع اولین چرخه هاوینگ قیمت بیت کوین ۱۲ دلار و ۲۰ سنت بود اما پیش از هاونیگ چهارم، به فراتر از ۶۰ هزار دلار رسیده است. با این زمینه، متوجه شدیم که رویداد هاوینگ بیت کوین چه آثار عظیمی را بر کل بازار و به حرکت درآوردن نقدینگی و جذب پول هوشمند می‌گذارد.

با این وجود، باید به این نکته توجه داشته باشیم که شرایط بازار رمز ارزها با سال ۲۰۲۰ بسیار متفاوت است. در آن زمان، پروژه‌های رمز ارزی و توکن‌ها محدود بودند. این امر، فرصت رشد ویژه‌ای را برای توکن شیبا اینو و رمز ارز دوج کوین به وجود آورد. اما حالا بازار پر از پروژه‌هایی است که طرح و برنامه‌های بزرگی را در سر می‌پروانند. در نتیجه، یک فضای به شدت رقابتی حاکم است. پس احتمال نابودی برخی پروژه‌ها و محو شدنشان وجود دارد.

در حال حاضر، بلاکچین سولانا در حال چرخاندن نقدینگی و پول هوشمند به سمت خود است؛ در حالی که باید با پروژه‌های رمز ارزی و توکن‌های قدرتمندی که بر روی بلاکچین‌های بیس، بایننس، اُپتیمیزم، فانتوم، مَنتا و… ارائه شده اند، رقابت کند. از این رو برای یافتن توکن‌های انفجاری باید سریع و هوشمند بود. لازمه این کار هم داشتن درکی از رفتارشناسی هاوینگ (چرخه تجاری بیت کوین)، ماهیت نقدینگی و جهت حرکت پول هوشمند به سمت هزاران پروژه جدید است.

بازار داغ توکن‌های انفجاری

در این بین، توکن‌ها زودتر از بسیاری از رمز ارزها در صرافی‌های غیرمتمرکز جهت معامله فهرست می‌شوند. توجه به این نکته ضروری است که توکن با ارز دیجیتال تفاوتی کلیدی دارند. رمز ارزها پروژه‌های ریشه داری هستند که با استفاده از بلاکچین اختصاصی خود در پی حل مشکلات در جهان واقعی هستند؛ از جمله حل مشکل کمبود کارت گرافیک برای پردازش هوش مصنوعی و سرعت دادن به تراکنش‌های بانکی با پردازش ابری بر بستر بلاکچین. 

توکن‌ها اما دارایی‌هایی محسوب می‌شوند که طرح و برنامه مشخصی در ابتدای کار برای آن‌ها وجود ندارد؛ چرا که صرفا در پی انفجار قیمت و جذب نقدینگی هستند. ممکن است که در آینده برای چنین توکن هایی، پروژه‌های بلند مدت تعریف شود؛ اتفاقی که برای شیبا اینو رخ داد. برخی از توکن‌های موفق هم بعدها به ارز دیجیتال تبدیل می‌شوند تا اطمینان سرمایه گذاران نهادی مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری را جلب کنند.

یکی از بهترین سایت‌ها برای بررسی مسیر نقدینگی Dex Screener است. این سایت جریان نقدینگی بر روی صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) را پیدا می‌کند. با توجه به اینکه صرافی‌های غیرمتمرکز زودتر از صرافی‌های متمرکز، توکن‌های انفجاری را در لیست خرید و فروش خود قرار می‌دهند، چاره‌ای جز رجوع به این صرافی‌ها نداریم. البته خرید از این صرافی نیاز به یک کیف پول دیجیتال و نرم افزارهای تغییر دهنده آی پی دارد؛ چرا که به دلیل تحریم‌ها به ترافیک اینترنتی که از ایران عبور می‌کند، خدمات ارائه نمی‌شود.

پس از اتصال کیف پول به صرافی غیرمتمرکز که از طریق مرورگر داخلی کیف پول قابل اجرا است، می‌توان در توکن مورد نظر سرمایه‌گذاری کرد اما ابتدا باید بینیم که نقدینگی چگونه و باچه  حجمی به جریان می‌افتد تا از همین طریق هدف سرمایه‌گذاری خود را پیدا کنیم. برای این کار، باید سایت یا برنامه تلفن همراه Dex Screener را اجرا کنیم. بر روی سایت، از ستون سمت چپ بلاکچین مورد نظر خود را انتخاب می‌کنیم. برای نمونه، به سراغ بلاکچین سولانا می‌رویم. معاملات توکن‌های موجود برای روی سولانا از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز رادیوم، اُرکا، مِته اُرا، فلوکس بیم، ژوپیتر و سایر صرافی‌ها قابل انجام است.

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با روش های تامین مالی در بازار رمز ارزها | بیشتر از سپرده ارزی سود بگیرید
همه آنچه لازم است درباره نات کوین و تون کوین بدانیم | تلگرام راهی برای افزایش درآمد

 

این صرافی‌ها به صورت انحصاری با بلاکچین سولانا در ارتباط هستند. در نتیجه برای پرداخت هزینه خرید توکن‌ها و کارمزد شبکه باید از پبش رمز ارز سولانا را به مقدار لازم خریداری کرده و بر روی بلاکچین سولانا، به کیف پول خود منتقل کنید. در زمان اتصال کیف پول به صرافی‌های مرتبط با سولانا هم باید کیف پول خود را بر روی بلاکچین سولانا قرار داده باشید. در غیر این صورت، صرافی به کیف پول متصل نمی‌شود. البته برخی کیف پول‌ها در هنگام ثبت درخواست اتصال به صرافی، به صورت هوشمند این کار را انجام می‌دهند.

کار با Dex Screener

برای رصد سولانا بر روی Dex Screener باید از ابزارهای پیشانی (هِدر) سایت استفاده کنیم. برای نمونه می‌توانید تنظیم کنید که می‌خواهید جریان نقدینگی در چه تایم فریمی به شما نمایش داده شود: ۱ ساعت اخیر، ۵ ساعت اخیر، ۶ ساعت اخیر و یا ۲۴ ساعت اخیر. رو به روی نماد هر توکن در هر ردیف، قیمت (PRICE) حجم معاملات (VOLUME)، تعداد تراکنش‌ها بر حسب قرادادهای هوشمند جدید (TXNS)، تعداد کیف پول‌های خریدار و فروشنده (MAKER)، حجم نقدینگی (LIQUDITY) و ارزش کل بازار توکن در صورت عرضه تمام واحدهای آن در یک زمان، بر اساس قیمت کشف شده روز (FDV) و درصد رشد قیمت در تایم فریم‌های یاد شده قابل مشاهده است.

در صورتی که بر روی میزان رشد قیمت در هر تایم فریم ضربه بزنید، ابزارهای تحلیل تکنیکال در تایم فریم انتخاب شده، باز می‌شود تا بتوانید تحلیل دقیق‌تری از ورود و خروج خود به بازار و پیدا کردن نقاط حمایت و مقاومت و اُردر بلاک‌ها (نقاط سفارش) داشته باشید. اما به صورت کلی باید به حجم نقدینگی و حجم معاملات روزانه در تایم فریم مورد نظر توجه داشته باشید. رشد همزمان نقدینگی و حجم معاملات، علامتی برای پرتاب قیمت به سطوح بالا محسوب می‌شود. در این بین، حجم نقدینگی در معاملات روزانه برای شناسایی توکن‌های دارای اعتبار بیشتر موثر است.

برای نمونه در زمان نگارش این مطلب در تایم فریم ۶ساعته ۲۸.۱ میلیون دلار نقدینگی وارد توکن MEW شده است. هرچه حجم ورود روزانه نقدینگی بیشتر و قیمت توکن در قیاس با سایر توکن‌ها کمتر باشد، اعتبار بیشتری برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود؛ چرا که قیمت پایین‌تر جذابیت بیشتری برای دریافت سود با ورود نقدینگی‌های بزرگتر به کل بازار ایجاد می‌کند. اما چنانچه بخواهیم از فروش (ترید) یک توکن سود کنیم، عاملیت قیمت کمتر می‌شود و باید به رشد حجم معاملات همزمان با افزایش حجم نقدینگی توجه کنیم. برای رصد بهتر معاملات می‌توان از فیلترهای ویژه Dex Screener هم استفاده کرد.

فیلترهای Gainers (توکن‌هایی که بیشترین رشد قیمت را به دست آورده اند) و فیلتر Trending (توکن‌های پرطرفدارها) بسیار به داشتن تحلیل دقیق‌تر از بازار کمک می‌کنند. برای نمونه، بر روی بلاکچین سولانا و با اعمال کردن Trending می‌توان توکن‌های SOLKIT، BOSOL، SOLCEX، MEW و ۱۹۶ توکن دیگر بر بستر سولانا را دید که توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده اند. سرمایه گذار بر حسب توان ریسک خود می‌تواند این توکن‌ها را دسته‌بندی کند و از هر کدام مقداری را پرتفوی خود قرار دهد. بنابر این افرادی که توان ریسک کمتری دارند یا انتظار بازده مطمئن‌تری را دارند، باید به سراغ توکن‌های پرطرفدار با بیشترین میزان جذب نقدینگی بروند.

برای انجام این کار باید از قسمت راست در پیشانی سایت، فیلترها را انتخاب کنید و از قسمت Liquidity بازه نقدینگی مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای نمونه با اعمال فیلتر Trending و انتخاب نقدینگی بین ۱ میلیون دلار تا ۱۰ میلیون دلار در تایم فریم ۲۴ساعته مجدد با توکن MEW به عنوان دارنده بالاترین حجم نقدینگی مواجه می‌شویم که می‌توانیم آن را از صرافی غیرمتمرکز رادیوم خریداری کنیم؛ البته صرافی‌های متمرکز هم به دلیل تقاضای بالا MEW را به فهرست معاملات خود اضافه کرده اند.

وضعیت نقدینگی و عرضه توکن‌ها و سایر اطلاعات مرتبط به آن‌ها در بلاکچین‌های دیگر هم در Dex Screener قابل رصد است. با وقت گذاشتن در این سایت و یا اپلیکیشن‌های آن و رصد روزانه و مرتب، می‌توانید توکن‌های مستعد رشدهای خیره کننده را پیدا کنید. هاونیگ ۲۰۲۴ بیت کوین فرصتی بسیار مناسبی برای ثروتمند شدن از مسیر رصد نقدینگی و حرکت پول هوشمند محسوب می‌شود؛ حتی اگر سرمایه شما محدود باشد، شکار فرصت‌های موجود در توکن‌های انفجاری شدنی است. 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.