معرفی توکن های سودآور شبکه اتریوم | فناوری‌های نوین اتریوم را بشناسید

پس از لیست شدن صندوق های‌ ای تی اف در نزدک و افزایش ورود پول به اتریوم، می‌توان انتظار افزایش قیمت توکن‌ها یا همان آلت کوین‌هایی را داشت که از فناوری‌های بلاکچین اتریوم استفاده می‌کنند.
07 خرداد 1403
شناسه : 1407
منبع:
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رالی اتریوم می‌تواند شرایطی را ایجاد کند که برخی دارایی‌های متصل به اتریوم، رشد خیره کننده‌ای را تجربه کنند؛ حتی بیشتر از اتریوم
پس از لیست شدن صندوق های‌ ای تی اف در نزدک و افزایش ورود پول به اتریوم، می‌توان انتظار افزایش قیمت توکن‌ها یا همان آلت کوین‌هایی را داشت که از فناوری‌های بلاکچین اتریوم استفاده می‌کنند.

ارز دیجیتال اتریوم یا همان «نفت دیجیتال» تحت تاثیر صدور مجوز لیست شدن‌ای تی اف‌هایش از سوی SEC روزهای خوبی را می‌گذارند. فناوری اتریوم توکن‌های مختلفی را ایجاد کرده است که می‌توان بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد تا گوشه‌ای از آینده را خرید.

به گزارش شاخص آنلاین، ارز اتریوم که به نفت دیجیتال معروف است در یک هفته گذشته، بیش از ۲۵ درصدی بازده داشت. انتشار شایعاتی پیرامون موافقت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) با تایید‌ ای تی اف اتریوم و بعد اعلام خبر صدور مجوز برای لیست شدن آن در بازار سهام نزدک، موجب رشد قیمت اتریوم شد.

البته هنوز با لیست شدن آن در نزدک فاصله داریم؛ چرا که تک تک صندوق های‌ای تی اف که از کمیسیون بورس و اوراق بهادار، درخواست عرضه واحدهای اتریوم در بورس را داشتند، باید تایید شوند. در نتیجه می‌توان انتظار داشت که فشار فروش پس از انتشار مجوز یاد شده، موجب ریزش قیمت این ارز در بازار ارزهای دیجیتال شود.

با این حال، پس از لیست شدن صندوق های‌ ای تی اف در نزدک و افزایش ورود پول به اتریوم، می‌توان انتظار افزایش قیمت توکن‌ها یا همان آلت کوین‌هایی را داشت که از فناوری‌های بلاکچین اتریوم استفاده می‌کنند و ویژگی‌های به خصوص و جدیدی را در خود دارند. 

در واقعی رالی اتریوم می‌تواند شرایطی را ایجاد کند که برخی دارایی‌های متصل به اتریوم، رشد خیره کننده‌ای را تجربه کنند؛ حتی بیشتر از اتریوم. باید چنین توکن‌هایی را شناخت و در سبد سرمایه‌گذاری نگاه ویژه‌ای به آن‌ها داشت.

بیشتر بخوانید 

توکن PENDLE

یکی از توکن‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرد، پِندل فایننس (PENDLE) است. پندل توکنی است که در حوزه دی فای (تامین مالی غیرمتمرکز) فعالیت می‌کند. از پندل برای پرداخت کارمزد پلتفرم پندل استفاده می‌شود. پلتفرم پندل، به سرمایه گذار این امکان را می‌دهد که دارایی‌هایی مولد بازده خود را که به طور مثال از استیک کردن اتریوم بر روی پلتفرم لیدو به دست آمده اند، سپرده‌گذاری کند.

کاری که پندل انجام می‌دهد این است که اصل دارایی سپرده‌گذاری شده (قفل شده) را از بازده آتی آن (بازده احتمالی) تفکیک می‌کند و هر کدام از آن‌ها را به یک توکن تبدیل می‌کند. به بیان دیگر، پندل بازده آتی دارایی‌ها را توکنیزه می‌کند. امتیاز سپرده گذار این است که می‌تواند بازده آتی خود را برآورد و از پیش، خرید کند تا بتواند آن را با اهرم ۱۰۰ برابری به فروش برساند.

به بیان دیگر، سرمایه‌گذاری توکنی را که پیشتر خارج از پندل از بابت استیک اتریوم (مشتقه اتریوم) به دست آورده است، به پندل می‌فرستد و بازده محقق نشده بر روی آن را به توکن تبدیل و آن را بر حسب قیمت مورد انتظارش در آینده معامله می‌کند. حالت دیگر این است که سپرده گذار امتیازات سپرده‌گذاری دارایی‌هایی مولد بازده خود را جمع آوری می‌کند و با بازده کمتری نسبت به معامله اهرمی به فروش می‌رساند.

همچنین سپرده گذار می‌توان دارایی‌هایی مولد بازده خود را بر روی پندل سپرده‌گذاری (قفل) کند و بازده سالیانه دریافت کند. در حال حاضر حدود ۵.۹۷ میلیارد دلار دارایی مولد بازده بر روی پندل سپرده (قفل) شده اند؛ موضوعی که نشان دهنده استقبال بازار از فناوری نوین پندل است. شرکت‌هایی چون بایننس لبز، هشکی، کریپتو دات کام، اسپارتان و مکانیزم کپیتال بر روی پندل سرمایه‌گذاری کرده اند. قیمت هر واحد پندل ۶.۷ دلار است.

توکن ENA

توکنی دیگری که می‌تواند به واسطه راه اندازی‌ای تی اف‌های اتریوم در آینده بر روی رشد قیمت آن حساب باز کرد، مختص به پلتفرم اِتِنا با نماد (ENA) است. اتنا به ازای سپرده‌گذاری اتریوم یک دلار مصنوعی به نام USDe ضرب می‌کند که ارزشش در برابر دلار آمریکا ۱ به ۱ است.

در واقع اتریوم سپرده شده در پلتفرم اتنا به پشتوانه ضرب USDe تبدیل می‌شود. اتنا برای جلوگیری از انتقال آثار ریزش ارزش اتریوم در بازار به USDe بر روی بازار ریزشی اتریوم، موقعیت شورت باز می‌کند. در حال حاضر ۲.۸ میلیارد دلار دارایی بر روی اتنا قفل شده‌اند تا به ازای آن پاداش دریافت شود. بایننس لبز و اُک اکس ونچرز از جمله مشهورترین سرمایه گذاران بر روی اتنا محسوب می‌شوند. قیمت هر واحد ENA در بازار ارزهای دیجیتال ۹۱ سنت است.

توکن ETHFI

علاوه بر این دو توکن، اتر فای با نماد ETHFI که یک پلتفرم مبتنی بر دی فای (لیکویید استیکنیگ) است، هم می‌تواند از ورود پول به اتریوم سودساز باشد. اترفای به واسطه فناوری لکویید استیکنیگ به سرمایه گذار کمک می‌کند که سود استیک دارایی خود را مجدد استیک کند تا از سود، سود به دست آورد. قیمت ETHFI در بازار به ۵.۱ دلار می‌رسد. اک اکس ونچرز، آرینگتون ایکس آر پی کپیتال و آمبر گروپ از جمله مشهورترین سرمایه گذارن اتر فای محسوب می‌شوند.

توکن METIS

یکی دیگر از فناوری‌هایی که رشد اتریوم سود می‌برد، لایه دوم است. لایه دومی‌ها فشار تراکنش‌ها را از روی لایه اول برمی دارند و به عنوان لایه مکمل بر روی شبکه اصلی اتریوم عمل می‌کنند. متیس با نماد METIS چنین ویژگی دارد. قیمت هر واحد METIS در بازار به ۸۰ دلار می‌رسد. کمترین قیمت این ارز در زمان ورودش به بازار ۳.۲ دلار بود. متیس هم از سوی‌اک اکس ونچرز و دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری و خطرپذیر، مورد توجه قرار گرفته است.

توکن REZ

پروژه رنزو با نماد REZ که در حوزه لیکویید استیکینگ فعالیت می‌کند هم ظرفیت بالایی برای رشد قیمت دارد. این پروژه پس از استیک اتریوم توکن ezETH را به عنوان پاداش به سرمایه گذار پرداخت می‌کند تا بتوان مجدد آن را در پلتفرم‌های دی فای برای درآمدزایی استفاده کرد. قیمت هر واحد REZ به ۱۶ سنت می‌رسد. بایننس لبز بر روی پروژه رنزو سرمایه‌گذاری کرده است.

توکن ENS

پروژه دیگری که نباید از قلم انداخت اتریوم نیم سرویس با نماد ENS است. فناوری این پروژه آدرس‌های بلند، گنگ و غیرقابل فهم تراکنش‌ها و کیف پول‌های اتریوم را به اسامی ساده و قابل جست و جو در اینترنت تبدیل می‌کند تا بتوان تراکنش‌ها و آدرس‌های کیف پول را به نحوی ساده‌سازی کرد که به یک نام کاربری برای استفاده کننده تبدیل شود. نامی که بتوان آن را حفظ کرد. قیمت کنونی ENS به ۲۵ دلار می‌رسد؛ در حالی که زمانی در بازار ۶.۶ دلار معامله می‌شد.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.