نتایج بررسی بازارها در ۱۴۰۲

پر بازده ترین بازارها در 1402 | رمز ارزها رقابت را بردند | بازارهای داخلی مغلوب تورم

ارز دیجیتال سولانا به دلیل رشد غافلگیرکننده استفاده از شبکه بلاکچینی اش، ۱۶۳.۶۴ درصد در فاصله ۱ فروردین تا ۲۸ اسفند، بازده داشت؛ حدود ۴.۶ برابر تورمی نقطه‌ای در همین دوره .
02 فروردین 1403
شناسه : 1084
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازدهی بورس در سالی که از پیش گذراندیم به مراتب از خودرو و بازارهای دیگر کمتر و در یک کلام فاجعه بار بود. از ۱۴ فروردین تا ۲۸ اسفند، بازدهی شاخص کل به ۴.۹۱ درصد می‌رسد. بازده ۳۰ شرکت بزرگ ۶.۱۹ درصد و کل فرابورس هم به منفی ۰.۸۳ درصد می‌رسند
ارز دیجیتال سولانا به دلیل رشد غافلگیرکننده استفاده از شبکه بلاکچینی اش، ۱۶۳.۶۴ درصد در فاصله ۱ فروردین تا ۲۸ اسفند، بازده داشت؛ حدود ۴.۶ برابر تورمی نقطه‌ای در همین دوره .

بازارها در سالی که ساعاتی دیگر به پایان آن می‌رسیم، رشدهایی را تجربه کردند که در قیاس با تورم دندان گیر نیستند؛ به جز یک استثنا: رمرارزها. 

به گزارش شاخص آنلاین، بیشتر بازارها در سال ۱۴۰۲ قدرت غلبه بر تورم را نداشتند و با اختلاف مغلوب شدند؛ به جز رمز ارزها که چند برابر بازده داشتند و سرمایه گذاران را خشنود کردند. البته بازارهای سکه و طلا عملکرد بهتری نسبت به ارز، خودرو و بورس داشتند.

تازه‌ترین داده نشان می‌دهد که تورم نقطه‌ای در پایان ۱۴۰۲ به ۳۵.۸ درصد رسیده است. این در شرایطی است که بازار ارز با وجود نوسانی که داشت، حدود ۱۵ تا ۱۷ درصد بازده را در پرتفوی سرمایه گذاران به جا گذاشت. ارزهای دلار، یورو و پوند از ۱۳ فروردین تا ۲۸ اسفند، به ترتیب ۱۵.۰۶ درصد، ۱۵.۵۹ درصد و ۱۷ درصد بازده به همراه داشتند.

بازدهی سکه و طلا

سکه و طلا که تحت تاثیر رشد انس طلا (طلای جهانی) و نرخ ارز هستند، عملکرد بهتری را از خود نشان دادند. بازده ربع سکه در مدت مورد اشاره به ۲۰.۶۹ درصد می‌رسد. نیم سکه اما بهتر عمل کرد و ۲۱.۴۸ درصد سود داد. از اینها بهتر، سکه بهار آزادی است که بازده اش به ۲۵.۱۲ درصد می‌رسد.

گرچه بازده طلا بیشتر از ربع سکه و نیم سکه بود اما به سکه بهار آزادی نمی‌رسد. هر مثقال طلا درسال 1402 ، ۲۳.۳۰ درصد سود تحویل سرمایه گذاران داد؛ در حالی که بازده طلای آب شده (نقدی) ۲۳.۲۳ درصد است. با اندکی اختلاف، سوددهی طلای ۱۸۸ عیار در مدت مورد اشاره به ۲۳.۲۲ درصد می‌رسد.

رشد کم خودرو و بورس

بازار خودروهای داخلی هم علی رغم جهش قیمت‌ها در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ نسبت به نیمه اول این سال، بازده مطلوبی نداشت. در سال 1402، رانا پلاس ۱۷.۱۴ درصد و ۲۰۷ اتوماتیک‌ام سی ۱۸.۴۰ درصد بازده داشتتند. از اینها دست و پا بسته تر، دنا پلاس ساده است. این خودرو ۷.۰۹ درصد از سرمایه جذب شده به خود را به شکل سود تحویل داد.

بازده بورس در سالی که از پیش گذراندیم به مراتب از خودرو و بازارهای دیگر کمتر و در یک کلام فاجعه بار بود. از ۱۴ فروردین تا ۲۸ اسفند، بازده شاخص کل به ۴.۹۱ درصد می‌رسد. بازده ۳۰ شرکت بزرگ ۶.۱۹ درصد و کل فرابورس هم به منفی ۰.۸۳ درصد می‌رسند.

غلبه سولانا بر رمز ارزها

در این بین، بازار رمزارزها سوددهی بسیار خوبی را به همراه داشت. راه اندازی صندوق‌های قابل معامله بیت کوین در آمریکا، افزایش امیدواری‌ها به کاهش نرخ بهره در آمریکا و همچنین نزدیک شدن به تاریخ نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین، موجب شد که بازده این بازار جهانی به فراتر از بازارهای داخلی و جهانی برسد.

بر این اساس، ارز دیجیتال سولانا به دلیل رشد غافلگیرکننده استفاده از شبکه بلاکچینی اش، ۱۶۳.۶۴ درصد در فاصله ۱ فروردین تا ۲۸ اسفند، بازده داشت؛ حدود ۴.۶ برابر تورمی نقطه‌ای در همین حوالی زمانی. با وجود اینکه بیت کوین پادشاه رمز ارزها محسوب می‌شود اما مغلوب سولانا شد. بازدهی بیت کوین به ۸۰.۹۴ درصد و اتریوم به ۶۳.۸۵ درصد می‌رسند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.