شیوه سرمایه‌گذاری بر روی بلاکچین تون کوین

همه آنچه لازم است درباره نات کوین و تون کوین بدانیم | تلگرام راهی برای افزایش درآمد

اکوسیستم گسترده TON پشتوانه عظیمی برای گسترش رمز ارز TON محسوب می‌شود. البته که TON تنها رمز ارز رایج در این اکوسیستم نیست اما مهم‌ترین آن‌ها است.
21 فروردین 1403
شناسه : 1147
منبع:
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برنامه عرضه NOT در صرافی‌ها می‌تواند ارزش دلاری اکوسیستم TON را به شکل بی‌سابقه‌ای جهش دهد. در نتیجه سرمایه گذاران TON هم می‌توانند شاهد افزایش ارزش دارایی خود باشند. در حال حاضر حجم بازار مبادلات TON روزانه به حدود ۱۸ میلیارد دلار می‌رسد.
اکوسیستم گسترده TON پشتوانه عظیمی برای گسترش رمز ارز TON محسوب می‌شود. البته که TON تنها رمز ارز رایج در این اکوسیستم نیست اما مهم‌ترین آن‌ها است.

بلاکچین، تلگرام را به فراتر از یک پیام رسان روزمره تبدیل کرده است. صحبت از توسعه رمزارزها و توکن‌هایی است که بر روی بلاکچین TON بازاری ۱۸ میلیارد دلاری را ایجاد کرده است.

به گزارش شاخص آنلاین، برنامه تلگرام این روزها آنچنان جایگاهی در زندگی روزمره ما پیدا کرده است که می‌توان از «زندگی تلگرامی» به عنوان یک سبک زندگی یاد کرد. برای خیلی از ما شروع روز بدون بررسی آخرین پیام‌های تلگرامی و دریافت تازه‌ترین اخبار از همین طریق بی‌معناست. این برنامه بیش از ۱ میلیارد بار از فروشگاه گوگل پلی بارگیری شده است و در مجموع حدود ۹۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. با این وجود، تلگرام برای بسیاری از این ۹۰۰ میلیون نفر تنها یک پیام رسان تلقی می‌شود!

چیزی که از چشم پنهان مانده، تبدیل شدن تلگرام به یک بلاکچین، با نام TON است. این بلاکچین یک ارز دیجیتال را هم به همین نام برای خود دارد؛ ارزی که برای خرید خدمات از اکوسیستم TON و سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها کاربرد دارد. در حال حاضر ۶۳۱ اپلیکیشن بر روی این اکوسیستم کاربردی وجود دارد که می‌توان از قابلیت‌های پولی آن با پرداخت TON استفاده کرد. ده‌ها کیف پول متمرکز و غیرمتمرکز هم برای نگهداری TON وجود دارد که برخی از آن‌ها توسط خود تلگرام توسعه داده شده اند.

از TON تا NOT

اکوسیستم گسترده TON پشتوانه عظیمی برای گسترش کاربری رمز ارز TON محسوب می‌شود. البته که TON تنها رمز ارز رایج در این اکوسیستم نیست اما مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. سکه NOT COIN (نات کوین) که ضرب (استخراج) آن با ضربه زدن بر روی صفحه تلفن همراه چند ماهی جامعه‌ای حدود ۳۵ میلیون نفری (۰.۴۴ درصد از جمعیت زمین) را سرگرم کرده بود، هم بر بستر بلاکچین TON عرضه شده است.

افرادی که NOT COIN را تا ۱۰ میلیون سکه و بیشتر از آن ضرب کرده بودند، می‌توانستند دارایی خود را در بازارچه getgems. io در قالب توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) بفروشند. در حال حاضر، قیمت یک مجموعه ۱۰ میلیونی از نات کوین برابر ۱۰۰ عدد ارز TON است. قیمت هر TONدر بازار حدود ۵ دلار است. البته تلگرام همه این ۱۰۰ عدد را به خالق مجموعه برنمی گرداند؛ بلکه سهم خالق ۲۰ عدد TON معادل حدود ۱۰۰ دلار است. آخرین داده‌های تلگرام نشان می‌دهد که ۷۳۷ هزار مجموعه NFT به ارزش ۱۴ میلیون دلار در getgems. io عرضه شده است.

افرادی هم که تاکنون نات کوین‌های خود را در getgems. io عرضه نکرده بودند، باید صبر کنند تا عرضه آن با نام «نات توکن»  در صرافی‌ها آغاز شود. هنوز مشخص نیست که هر نات توکن در نهایت با چه قیمت‌هایی در صرافی‌ها کشف می‌شود. قیمت نهایی نات به تورمش (تعداد کل توکن ها) بستگی دارد. البته کانال تلگرامی نات کوین، پیشتر در یک نظرسنجی از مخاطبان خود پرسیده بود که مایل هستند که هر ۱ میلیون نات کوین معادل چند نات توکن باشد. ۱۰۰۰، ۱۰۰ و ۱۰ نات توکن در گزینه‌ها وجود داشت. ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان، گزینه ۱۰۰۰ نات توکن را به ازای ۱ میلیون نات کوین انتخاب کرده بودند.

پر واضح است که تلگرام با هدف کاهش تورم نات کوین، طرح تبدیل آن به واحدهای خردتر نات توکن (NOT) را پیشنهاد داده است. اما تنها پس از کشف قیمت، می‌توان به درآمدی که ضرب کنندگان از فروش این سکه خواهند داشت، پی برد. در نهایت افرادی که قصد فروش NOT خود را در ساعت اولیه کشف قیمت و فروش آن به بالاترین قیمت کشف شده در روز اول دارند، از حالا باید در کیف پول متصل به حساب تلگرام خود، مقداری TON ذخیره کنند. این TON به عنوان کارمزد انتقال NOT به صرافی از کیف پول برداشت می‌شود.

هدف ۱۰ دلاری TON

برنامه عرضه NOT در صرافی‌ها می‌تواند ارزش دلاری اکوسیستم TON را به شکل بی‌سابقه‌ای جهش دهد. در نتیجه سرمایه گذاران TON هم می‌توانند شاهد افزایش ارزش دارایی خود باشند. در حال حاضر حجم بازار مبادلات روزانه TON به حدود ۱۸ میلیارد دلار می‌رسد. با توجه به اینکه عرضه در گردش TON به ۳.۴۷ میلیارد عدد رمز ارز می‌رسد، در صورتی که ارزش هر TON به ۱۰ دلار برسد، حجم بازار به ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

این هدف به لحاظ نقدینگی موجود در بازار برای TON چندان دور از دسترس نیست؛ چرا که حجم بازار رمز ارز ریپل با ۵۵.۰۵ میلیارد عدد ارز در گردش به حدود ۳۲ میلیارد دلار می‌رسد. حجم کل مبادلات بازار هم به ۲.۵ تریلیون دلار می‌رسد. TON همین حالا هم جز ۱۰ رمز ارز برتر بازار به لحاظ ارزش مبادلات روزانه محسوب می‌شود. همانطور که گفته شد، TON تنها ارز رایج در بازار بلاکچینی تلگرام نیست. علاوه بر TON حدود ۳۰ توکن هم وجود دارند. تفاوت توکن و ارز در این است که ارز بلاکچین اختصاصی خود را دارد اما توکن‌ها بر بستر بلاکچین اصلی قرار می‌گیرند و در صرافی‌ها مبادله می‌شوند.

بلاکچین رو به توسعه

رشد تعداد کاربران بلاکچین TON ارزش توکن‌های موجود در این اکوسیستم را هم افزایش می‌دهد. این کار با رشد تعداد برنامه‌های موجود بر روی بلاکچین و راه اندازی پروژه‌هایی مانند NOT COIN انجام شده است. البته بلاکچین TON به خاطر برنامه‌های توسعه‌ای تلگرام همچنان رشد خواهد کرد. در روزهای گذشته پاول دورف، مدیرعامل تلگرام اعلام کرد که ارزش این شرکت به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد. تلگرام در حال حاضر قابلیت دسترسی ویژه (تلگرام پریمیوم) را به عنوان منبع درآمدی خود پیش بینی کرده است تا به سودآوری در سال ۲۰۲۴ یا در نهایت ۲۰۲۵ دست یابد. پس از سودآوری، هدف بعدی این شرکت، آنگونه دورف اعلام کرده، ورود به بورس آمریکا است.

در نتیجه، تلگرام در ابتدای راه قرار دارد و تا چند سال آینده هم به یک بلاکچین بزرگ و کاربردی تبدیل می‌شود و هم به رقیب جدی فیسبوک؛ شرکتی که برنامه اندرویدی تلفن همراهش بیش از ۵ میلیارد بارگیری شده است. این امر به رشد ارزش توکن‌های موجود بر روی بلاکچین TON هم کمک می‌کند.

این توکن‌ها از سوی توسغه دهندگان برنامه‌های موجود بر روی این اکوسیستم عرضه شده اند. دی اف سی با بازار حدود ۷۹ میلیون دلاری، ژتون با بازار ۳ میلیون دلاری و گرام با بازار ۱۰۱ میلیون دلاری از جمله پرکاربردترین توکن‌ها در اکوسیستم TON محسوب می‌شود. به زودی از کاربرد این توکن‌ها بیشتر و بیشتر می‌شنویم.

 

بیشتر بخوانید

 دیفای چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟
 بیشتر از سپرده ارزی سود بگیرید

 

درآمدزایی با Dedust

برای خرید این توکن‌ها و سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها، می‌توانید از صرافی غیرمتمرکز dedust. io استفاده کنید که بر روی بستر بلاکچین تلگرام توسعه داده شده است. برای این کار کافی است که در کیف پول خود TON داشته باشید و سپس این کیف را به Dedust متصل کنید. پس از اتصال با مراجعه به تب Swap (سواپ) می‌توانید TON خود را به توکن‌های مختلف تبدیل کنید.

روش دیگر برای درآمدزدایی قفل کردن این توکن‌ها و ارز TON بر روی استخر نقدینگی Dedust است. برای این کار کافی است که پس از انجام سواپ، به تب Pools مراجعه کنید. در حال حاصر ۴۸۶ استخر نقدینگی بر روی Dedust وجود دارد. با این کار می‌توانید بازده درصدی سالیانه (APY) یا همان سود مرکب، به شکل TON یا توکن‌های موجود دریافت کنید.

در حال حاضر، بازده درصدی سالانه SCALE/TON به ۱۴۰.۹۸ درصد می‌رسد. Scale یکی از توکن‌های عرضه شده بر روی بلاکچین TON است. تاکنون ۹.۵۶ میلیون دلار نقدینگی در این استخر، قفل شده است که بیشترین در میان استخرهای Dedust محسوب می‌شود.

از آنجا که نقدینگی قفل شده، صرف توسعه توکن و ایجاد ارزش می‌شود، سود یاد شده در یک بازه ۱ساله به سرمایه گذار تعلق می‌گیرد.

شما می‌توانید سود خود را مجدد در استخر سرمایه‌گذاری کنید تا از سود خود هم سود دریافت کنید. البته افراد باید تنها پس از مطالعه تمام جنبه پروژه‌های و اهداف توسعه ای آن‌ها، سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.