خودرو دست دوم در امارات چند است | قیمت های باور نکردنی + جدول

در شرایطی که قرار است شرکت ایران خودرو قیمت تازه ترین خودرو خود یعنی ریرا را با قیمتی بیش از یک میلیارد تومان راهی بازار کند نگاهی به قیمت خودرو های دست دوم در امارات نشان می دهد که خودرو هایی با کیفیتی بهتر از ریرا با ارقامی پایین تر به فروش می رسد.
تاریخ: 09 مرداد 1403
شناسه: 1726

آیین نامه واردات خودرو های دست دوم ابلاغش شده و با وجود اطلاعیه بانک مرکزی به نظر می رسد این آیین نامه قابلیت اجرا دارد در چنین شرایطی مروری بر قیمت خودرو های دست دوم در سایر کشور ها نشان می دهد قیمت این خودرو به مراتب ارزان تر از خودرو های داخلی است.

به گزارش شاخص آنلاین، رویای سوار شدن یک ماشین باکیفیت خارجی، برای بسیاری از مردم ایران یک آرزوی دست نیافتنی است. در مقابل اما قیمت خودرو در کشورهای همسایه از جمله امارات، آنقدر پایین و ارزان است که گاهی مقایسه آن با قیمت خودروهای موجود در کشورمان می‌تواند دیدگاه مناسبی از این تفاوت‌ها را رقم زند.

بیشتر بخوانید

افزایش تعرفه واردات خودرو | جهش 10 تا 75 درصدی تعرفه
چالش صنعت خودرو سازی برای دولت پزشکیان
زیان خودرو سازان در بهار 9 هزارمیلیارد تومان رشد کرد

 

در واقع در شرایطی که قرار است شرکت ایران خودرو قیمت تازه ترین خودرو خود یعنی ریرا را با قیمتی بیش از یک میلیارد تومان راهی بازار کند نگاهی به قیمت خودرو های دست دوم در امارات نشان می دهد که خودرو هایی با کیفیتی بهتر از ریرا با ارقامی پایین تر به فروش می رسد.

قیمت خودروهای دست دوم در امارات متحده عربی چقدر است؟

فهرست قیمت ۱۳ خودرو پرفروش کشور امارات را بر حسب مدل 

مدل خودرو

سال ساخت

قیمت در بازار امارات

کیا سراتو

۲۰۱۸

۶۴۰ میلیون تومان

کیا سراتو

۲۰۲۲

۸۸۸ میلیون تومان

کیا سلتوس

۲۰۲۱

۶۸۸ میلیون تومان

کیا اسپورتیج

۲۰۲۱

۷۶۸ میلیون تومان

کیا سورنتو

۲۰۱۹

۶۷۲ میلیون تومان

کیا پگاس

۲۰۲۰

۵۱۲ میلیون تومان

هیوندای آوانته

۲۰۲۱

۷۵۲ میلیون تومان

هیوندای سوناتا

۲۰۱۹

۷۰۴ میلیون تومان

هیوندای سانتافه

۲۰۲۱

۹۶۰ میلیون تومان

هیوندای اکسنت

۲۰۲۱

۵۷۶ میلیون تومان

هیوندای توسان

۲۰۱۹

۷۵۲ میلیون تومان

تویوتا یاریس

۲۰۲۱

۶۷۲ میلیون تومان

تویوتا کمری

۲۰۲۱

۹۶۰ میلیون تومان


عمده علل تفاوت قیمت خودرو در ایران به نسبت سایر کشورها از جمله امارات مربوط به تعرفه‌ها و حقوق گمرکی و مالیات واردات این دسته از خودروها است. در کنار آن بارها قیمت بنزین به عنوان بهانه‌ای دیگر برای افزایش قیمت خودرو در طول این سال‌ها مطرح شده که البته چنین دیدگاهی به واسطه سطح درآمد بسیار بالاتر مردم کشورهایی مانند امارات و عربستان و حتی کشورهای اروپایی نیز غیر قابل قبول است. در نهایت یکی دیگر از عمده دلایل قیمت نجومی خودروهای خارجی در ایران واردات ناهماهنگ و انحصار چندین شرکت خودروساز داخلی بر سر واردات یا مونتاژ خودروهای چینی است.

 

در همین رابطه