رویارویی ترامپ و بایدن در رینگ بیت کوین

دو روز بعد از آنکه ترامپ، اعلام کرد در صورت بازگشت به قدرت، از فروش دارایی‌های بیت کوین توسط دولت جلوگیری خواهد کرد دولت آمریکا نزدیک به 30 هزار بیت کوین را به آدرس های جدیدی منتقل کرد.
تاریخ: 09 مرداد 1403
شناسه: 1727

داده‌های پلتفرم آرخام اینتلیجنس (Arkham Intelligence) نشان می‌دهند که در تاریخ ۲۹ جولای، ساعت ۱۶:۱۸ به وقت UTC، دولت آمریکا ۲۹،۸۰۰ بیت‌کوین (BTC) مصادره‌شده در پرونده دارک‌وب سیلک‌رود (Silk Road) را به آدرس‌های جدیدی منتقل کرده است.

پس از این تراکنش، همچنان بیش از ۱۲ میلیارد دلار بیت‌کوین در سبد دارایی دولت ایالات متحده باقی مانده است.

شایان ذکر است که این تراکنش تنها دو روز پس از آن رخ داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در سخنرانی خود اعلام کرد که در صورت بازگشت به قدرت، از فروش دارایی‌های بیت کوین توسط دولت جلوگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

آیا قیمت بیت کوین بعد از سخنرانی ترامپ رشد خواهد کرد | پیشنهادی برای کاهش بدهی آمریکا با استفاده از بیت کوین
پیروزی ترامپ با بازار های مالی چه خواهد کرد؟ | احتمال رشد تورم در آمریکا و کاهش نیافتن نرخ بهره


این موضع ترامپ به گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال استفاده از بیت‌کوین به عنوان یک دارایی ذخیره تحت رهبری او دامن زده است.

حال، این تراکنش ۲ میلیارد دلاری بحث‌های زیادی را در جامعه ایجاد کرده است.

چهره‌های شناخته‌شده‌ای نظیر تایلر وینکلواس، یکی از بنیانگذاران صرافی جمینی (Gemini)، مایک نووگراتز، مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) و پیتر شیف، اقتصاددان، به این اقدام دولت تنها دو روز پس از اعلام موضع ترامپ انتقاد کرده‌اند.

پیتر شیف عنوان کرد که به نظر می‌رسد ترامپ باید موضع خود را تا زمان بازگشت به قدرت مخفی نگه می‌داشت، اکنون دولت بایدن سعی خواهد کرد تمامی بیت‌کوین‌های موجود را تا آخرین ساتوشی به فروش برساند.

بر اساس داده‌های بازار، قیمت بیت‌کوین روز گذشته تا نزدیکی مرز ۷۰ هزار دلار افزایش یافته بود. اما در پی اعلام خبر این تراکنش، اکنون به زیر سطح ۶۷ هزار دلار سقوط کرده است.

در همین رابطه