همراه اول مالک دیجی کالا شد | انتقال واقعی یا اجباری

شرکت همراه اول از طریق شرکت حرکت اول مالک 40 درصد از سهام شرکت دیجی کالا شد. موضوعی که از مدت ها پیش برنامه ریزی شده بود.
تاریخ: 21 مرداد 1403
شناسه: 1786

شرکت همراه اول از طریق شرکت حرکت اول مالک 40 درصد از سهام شرکت دیجی کالا شد. موضوعی که از مدت ها پیش برنامه ریزی شده بود.

به گزارش شاخص آنلاین، طبق بیانیه ای که دیجی کالا منتشر  کرده است شتاب دهنده سرآوا بعد از 12 سال سهام خود را خود را به همراه اول فروخته است. موضوعی که مشخص نیست آیا با رضایت سرآوا بوده یا از سر اجبار. طبق این نقل و انتقال کلیه سهام سرآوا به شرکت حرکت اول بازوی سرمایه گذاری خطر پذیر همراه اول واگذار شده است.

توضیحات شرکت ارتباطات سیار

شرکت ارتباطات سیار ایران لحظاتی پیش در همین باره اعلام کرد: قرارداد خرید 40 درصد از سهام دیجی کالا به ارزش 8.3 هزار میلیارد تومان منعقد شد.

مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل "همراه" اعلام کرد: پیرو برنامه راهبردی شرکت ارتباطات سیار ایران و به منظور بهره‌ مندی از ظرفیت‌های این شرکت در جهت رشد و توسعه کسب و کارهای اکوسیستم دیجیتال و در راستای قانون جهش تولید دانش بنیان، گروه شرکت‌های تابعه همراه اول با مدیریت هلدینگ سرمایه‌گذاری خطر پذیر حرکت اول، سرمایه‌گذاری در یکی از مهم‌ترین بازیگران اصلی اکوسیستم دیجیتالی، گروه تجارت الکترونیک دیجی کالا را با هدف عدم تملک سهام مدیریتی در دستور کار قرار داد.

بیشتر بخوانید

دیجی کالا از مصادره تا احتمال دولتی شدن | روش خرد شدن برندهای نوآور

خیز همراه اول برای خرید سهام دیجی کالا


به این ترتیب با قراردادی در ۲۰ مرداد شرکت‌های گروه همراه اول ۴۰ درصد از سهام شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی کالا را با پرداخت نقدی ثمن معامله خریداری کردند. ارزش گذاری انجام شده در این سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده که با توجه به ورود موثر همراه اول در این سهامداری و نحوه پرداخت نقدی ثمن معامله در قیمت ۸.۴ هزار میلیارد تومان خریداری شد.

موضوعات :
در همین رابطه