رئیس سازمان بورس:

500 همت سود شرکت های بورس از دست رفت | در قالب سوبسید در 2 سال گذشته

مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: طی ۲ سال گذشته حداقل ۵۰۰ همت سود شرکت‌های بورسی به صورت سوبسید و رانت از دست رفته است که اگر این مقدار وارد چرخه تولید می شد قطعا در شرایط تحریم، تحرک کافی به صنایع مهم و بزرگ کشور داده می شد.
تاریخ: 23 مرداد 1403
شناسه: 1800

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار

 

مجید عشقی در دیدار با مدیران صنایع، انجمن های صنفی و اتاق بازرگانی به بیان ریشه‌های رکود دامنه‌دار بازار سهام، به‌ویژه در ماه‌های اخیر پرداخت و گفت:قیمت‌گذاری دستوری، تشکیل سرمایه و سرمایه گذاری را با چالش های زیاد مواجه کرده است. برخی صنایع مرگ خاموش دارند و تاثیر چالش های امروز آنها در بلند مدت آشکار می‌شود.

به گزارش شاخص آنلاین، مجید عشقی افزود: طی ۲ سال گذشته حداقل ۵۰۰ همت سود شرکت‌های بورسی به صورت سوبسید و رانت از دست رفته است که اگر این مقدار وارد چرخه تولید می شد قطعا در شرایط تحریم، تحرک کافی به صنایع مهم و بزرگ کشور داده می شد.

بیشتر بخوانید

نزول بورس درآمد نهادهای مالی را کاهش داد | خطر در کمین بازار سرمایه

 

 عشقی تاکید کرد:صنعت خودرو اکنون با ۲۵۰ همت زیان انباشته مواجه بوده و در حالی که عملیات آن زیان آور است نمی‌تواند صرفا با تجدید ارزیابی‌‌های مکرر زنده بماند

او اضافه کرد: کابینه اقتصادی دولت به مجلس معرفی شده و خوشبختانه آقای دکتر همتی و دکتر طیب نیا با توجه به سابقه پیشین خود در امور اقتصادی کشور، بر مشکلات و مسایل واقف بوده و قطعا می توانند ما را در زمینه بازار سرمایه و قیمت گذاری کمک کنند.

موضوعات :
در همین رابطه