توزیع یارانه بنزین، برق و گاز بین همه ایرانی ها

براساس بند الف ماده 31 لایحه برنامه هفتم توسعه دولت مجاز خواهد بود تا پایان سال اول برنامه هفتم، اقداماتی برای بهره‌مندی مساوی همه ایرانیان از یارانه حامل‌های انرژی شامل برق، گاز، بنزین و غیره فراهم کند.
تاریخ: 28 آبان 1402
شناسه: 277

بهره‌مندی مساوی همه ایرانیان از یارانه برق، گاز، بنزین و ... در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب و مقرر شد در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم، رای گیری شود.

بند الف ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم  توسعه  مربوط به تکلیف دولت در بهره‌مندی مساوی همه ایرانیان از یارانه حامل‌های انرژی است.

 دولت طبق این ماده مجاز خواهد بود تا پایان سال اول برنامه هفتم، اقداماتی برای بهره‌مندی مساوی همه ایرانیان از یارانه حامل‌های انرژی شامل برق، گاز، بنزین و غیره فراهم کند.

در ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم آمده است: به منظور توسعه عدالت اقتصادی و بهبود توزیع درآمد، اقدامات زیر تا پایان سال اول برنامه انجام می‌شود:

الف) دولت مجاز است در راستای عدالت در توزیع درآمد، مبارزه با قاچاق، بهینه سازی مصرف انرژی با فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم، بر اساس آئین نامه اجرایی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، اقدامات لازم را برای بهره‌مندی مساوی ایرانیان ساکن در کشور از یارانه حامل‌های انرژی به عمل آورد.

در همین رابطه