برنامه اتاق بازرگانی برای ورود شرکت ها به بورس

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق ایران از تلاش برای بسترسازی و فراهم کردن شرایط استفاده از تسهیلات بازار سرمایه و ورود بنگاه‌ها به بورس خبر داد.
تاریخ: 14 آذر 1402
شناسه: 391

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق ایران از تلاش برای بسترسازی و فراهم کردن شرایط استفاده از تسهیلات بازار سرمایه و ورود بنگاه‌ها به بورس خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده به دنبال آن هستیم تا استفاده از زمینه‌های تخصصی تأمین مالی برای همه بخش‌های تولیدی و صنعتی در استان‌های مختلف را در قالب روش «روال مطلوب» سازماندهی کنیم.

 فرشید شکرخدایی، در نشست کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق ایران، افزود: هدف این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق تعامل و تفاهم با شرکت‌های فرابورس، بورس تهران و سازمان بورس و اوراق بهادار، میز تخصصی فعالان اقتصادی بخش خصوصی را شکل دهیم.

 شکرخدایی ادامه داد: برای ورود بنگاه‌ها به بازار سرمایه نیز تلاش خواهیم کرد کنترل‌های مربوط به شفافیت بنگاه‌ها را به کمک اتاق‌ها و تشکل‌ها برعهده بگیریم. هدف از این تفاهم، شکستن فضای منفی و این نگاه است که سازوکار اداری برای ورود به بازار، طولانی است و بنگاه‌های کوچک و متوسط خصوصی امکان ورود به بورس ندارند.

موضوعات :
در همین رابطه