هند به قطب اول عرضه های اولیه تبدیل شد | سقوط چین در عرضه های اولیه

به دنبال افزایش رقابت های اقتصادی هند و چین که به رهبری غرب انجام می شود،حجم عرضه های اولیه سهام در بورس هند افزایش یافت و این شرکت به قطب عرضه سهام شرکت ها در سراسر جهان تبدیل شد.
14 آذر 1402
شناسه : 390
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به دنبال افزایش رقابت های اقتصادی هند و چین که به رهبری غرب انجام می شود،حجم عرضه های اولیه سهام در بورس هند افزایش یافت و این شرکت به قطب عرضه سهام شرکت ها  در سراسر  جهان تبدیل شد.
نمایی از ساختمان بورس بمبئی در هند

حجم عرضه های اولیه سهام در بورس هند افزایش یافت و این شرکت به قطب عرضه سهام شرکت ها  در سراسر  جهان تبدیل شد.

آمار ها نشان می دهد عرضه‌های اولیه در بورس ملی بمبئی (NSE) و بورس اوراق بهادار بمبئی (BSE) نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است.این اتفاق بعد از آن افتادکه غرب به رهبری آمریکا از چند سال پیش برنامه های تازه را برای افزایش توان اقتصادی چین برای کاهش ضریب نفوذ اقتصادی چین آغاز کرده است.

 با رویه ای که هند در پیش گرفته است بورس های این کشور به زودی به مرکز عرضه اولیه عمومی سهام جهان تبدیل می شوند و  چین را از موقعیتی که سال‌ها آن را در اختیار خود داشته است، برکنار خواهند کرد.

با وجود رشد عرضه های اولیه در هند ، شاخص‌های چینی شاهد کاهش دو رقمی تعداد عرضه‌های اولیه بودند به طوری که حجم عرضه های اولیه در  بورس شانگهای (SSE)  ۳۶ درصد و بورس شنژن (SZSE)  ۳۳ درصد سقوط کردند.

کاهش تعداد عرضه‌های اولیه سهام در صرافی‌های چین نه تنها به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی آن با غرب، بلکه ساختار نظارتی سخت‌تر برای پذیره‌نویسی ناشی شده است.

در ماه آگوست، رگولاتورهای چینی تصمیم گرفتند عرضه اولیه سهام در سرزمین اصلی را برای تقویت بازار ثانویه محدود کنند. پکن همچنین در اوایل سال، بررسی دقیق پذیره‌نویسی‌های فراساحلی را تشدید کرد که منجر به انباشتگی زیادی از متقاضیان شد.

به گفته تحلیلگران، هند، در عین حال، از اعتماد جمعیتی و سرمایه‌گذاران جوان در اقتصاد و افزایش نقدینگی در دست سرمایه‌گذاران داخلی سود می‌برد.

این کشور همچنین به‌عنوان مقصد جایگزین برای تولیدکنندگانی ظهور کرده است که به دنبال کاهش ریسک زنجیره تأمین خود از چین هستند.

با این وجود، صرافی‌های هند همچنان در درآمدهای عرضه‌های اولیه سهام از همتایان اصلی چین عقب هستند و قرار است از هنگ کنگ در سطح جمع‌آوری کمک مالی عبور کنند.

هنگ کنگ نزدیک به دو دهه بر شاخص عرضه‌های اولیه سهام جهانی تسلط داشته است، اما نظارت فزاینده تنظیم‌کننده‌های پکن بر آن تاثیر گذاشته و موقعیت آن را به‌عنوان قطب مالی جهان از بین برده است.

محدودیت‌های سختگیرانه کووید-۱۹ نیز که باعث خروج شرکت‌های مالی و مدیران ارشد از هنگ کنگ شد، از سال گذشته سرمایه‌گذاران را بی‌انگیزه کرده است.

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.