مدیرعامل صرافی توسعه صادرات:

پای هزینه تک نرخی شدن ارز بایستیم | فساد پنهان در واردات و صادرات

به گفته مدیرعامل صرافی توسعه صادرات، بیش اظهاری صادرکنندگان و کم اظهاری وارکنندگان ۲ مشکل جدی است؛ اولی می‌خواهد ارز بیشتری دریافت کند و دومی هم می‌خواهد تعهد کمتری داشته باشد.
تاریخ: 19 دی 1402
شناسه: 620

مدیرعامل صرافی توسعه صادرات، به سیاست گذار ارز در کشور توصیه کرد که قیمت ارز را تک نرخی کند و پای هزینه‌های آن بایستد.

به گزارش شاخص آنلاین، محسن بوالحسنی، مدیرعامل صرافی توسعه صادرات در در ششمین نشست تخصصی بازسازی و مداخله ارزی در بازار که در مرکز مبادله ایران برگزار شد، گفت: نرخ ارز به سمت تک نرخی شدن ببریم و هزینه‌اش را هم بدهیم.

او یادآور شد : بیش اظهاری صادرکنندگان و کم اظهاری وارکنندگان ۲ مشکل جدی است؛ اولی می‌خواهد ارز بیشتری دریافت کند و دومی هم می‌خواهد تعهد کمتری داشته باشد که این نباید اتفاق بی‌افتد.

به گفته بوالحسنی این کم اظهاری و بیش اظهاری فساد پنهان است و نباید با وضع نرخ‌های متفاوت بر روی ارز، طوری رفتار شود که این فساد ادامه پیدا کند.

مدیرعامل صرافی توسعه صادرات،افزود: من هم معتقدم که حل مشکل ارز نیازمند حاکمیت ریال است و بدون آن شدنی نیست که ارز را مدیریت کنیم.

بوالحسنی با اشاره به اینکه صندوق‌های مختلفی در کشور وجود دارند و صندوق تثبیت ارز هم کارکردی شبیه صندوق توسعه ملی خواهد داشت، گفت: در نهایت این صندوق‌ها محلی می‌شوند برای تامین هزینه‌های جاری. دولت در سرفصل‌های هزینه‌های جاری، بودجه را کم می‌بندد و بعد از این صندوق‌ها برداشت می‌کند. در نهایت صندوق تثبیت می‌رود کنار دست صندوق توسعه! 

در همین رابطه