جنجال افزایش حقوق بالا گرفت | هشدار سازمان برنامه نسبت به دستکاری بودجه در مجلس

سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه‌ای از مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد.
تاریخ: 26 دی 1402
شناسه: 678

رئیس سازمان برنامه و بودجه از دستکاری بودجه 1403 توسط مجلس به شدت انتقاد کرد و گفت: رشد 20 درصدی حقوق کارمندان که در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید بار مالی فراوانی در پی خواهد داشت. 

به گزارش شاخص آنلاین، داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه مجازی خود از انتقاد و اعتراض سازمان و برنامه و بودجه نسبت به ناترازسازی گسترده بودجه ۱۴۰۳ توسط نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق بودجه خبرداد.

همچنین سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه‌ای از مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد.

در اطلاعیه این سازمان آمده است: به آگاهی مردم شریف ایران می‌رساند، نمایندگان عضو کمیسون تلفیق بودجه در روز گذشته احکام الحاقی متعددی را که بار مالی آن‌ها تامین و پیش بینی نشده است، به‌رغم مخالفت نمایندگان دولت به تصویب رساندند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: با توجه به پوشش خبری گسترده این مصوبات و ایجاد انتظارات احتمالی در برخی هم‌وطنان عزیز، لازم به تاکید است که این مصوبات در مرحله تصویب نهایی در صحن مجلس و یا در مرحله تایید توسط شورای نگهبان ممکن است با چالش مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی مواجه شده و از تصویب نهایی باز بماند.

از جمله مصوبات نمایندگان در تلفیق که بار مالی دارد، این است که رشد ۱۸ درصدی پیشنهادی برای افزایش حقوق کارمندان، در کمیسیون تلفیق به ۲۰ درصد افزایش یافت که بار مالی فراوانی در پی خواهد داشت.

 

در همین رابطه