رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

قانون جدید بانک مرکزی در انتظار ابلاغ

بانک مرکزی از یک ظرفیت کامل قانونی در حوزه ساماندهی نظام بانکی و مالی برخوردار است که یکی از بخش‌های آن انحلال بوده و موضوع ادغام و بازسازی هم در آن دیده شده است و بانک مرکزی می‌تواند در تمام این بخش‌ها اقدام کند.
30 مهر 1402
شناسه : 101
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
بانک مرکزی از یک ظرفیت کامل قانونی در حوزه ساماندهی نظام بانکی و مالی برخوردار است که یکی از بخش‌های آن انحلال بوده و موضوع ادغام و بازسازی هم در آن دیده شده است و بانک مرکزی می‌تواند در تمام این بخش‌ها اقدام کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خبر داد که قانون جدید بانک مرکزی که اصلاحیه قانون کنونی محسوب می شود، نهایی شده است. 

محمد رضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت «ساماندهی نظام بانکی» گفت:«ساماندهی نظام بانکی در دستور بانک مرکزی است و اختیاراتی هم در جلسات سال گذشته سران قوا به بانکی مرکزی داده شده‌ است. همچنین قانون جدید بانک مرکزی که اصلاح قانون گذشته است، در ١٠ روز اخیر در مجمع تشخیص نهایی شد و همین روزها ابلاغ می‌شود. در قانون جدید هم این اختیارات به بانک مرکزی داده شده‌ است.» 

وی ادامه داد:«بانک مرکزی از یک ظرفیت کامل قانونی در حوزه ساماندهی نظام بانکی و مالی برخوردار است که یکی از بخش‌های آن انحلال بوده و موضوع ادغام و بازسازی هم در آن دیده شده است و بانک مرکزی می‌تواند در تمام این بخش‌ها اقدام کند.»

رییس کمسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بانک مرکزی براساس شرایط مجموعه های تحت نظارت اقدام لازم برای انحلال، ادغام و بازسازی را  انجام می دهد،گفت:«در این باره به مردم اطلاع‌رسانی انجام می شود تا اشکال و خللی ایجاد نشود. تاکید بر این است که بدون اطلاع‌رسانی نباید اقدامی انجام شود. تصمیم گیری درباره بانک‌های ناسالم به بانک مرکزی داده شده و متولی بانک مرکزی است.»

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.