صدور مجوز خریدسهام سرخابی ها توسط شورای پول و اعتبار

سفره جدید وزارت اقتصاد برای بانک ها | سکوت بانک مرکزی برای چیست

در شرایطی که بانک ها به دلیل بنگاه داری ضربات بزرگی به کشور وارد کرده اند، وزارت اقتصاد سفره جدیدی را برای بنگاه داری بانک ها پهن کرده و در نظر دارد سهام پرسپولیس و استقلال را به دو بانک ملت و تجارت بفروشد. این در حالی است که بانک مرکزی مدام شعار خروج بانک ها از بنگاه داری می دهد!
21 فروردین 1403
شناسه : 1181
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
در شرایطی که بانک ها به دلیل بنگاه داری ضربات بزرگی به کشور وارد کرده اند، وزارت اقتصاد سفره جدیدی را برای بنگاه داری بانک ها پهن کرده و در نظر دارد سهام پرسپولیس و استقلال را به دو بانک ملت و تجارت بفروشد. این در حالی است که بانک مرکزی مدام شعار خروج بانک ها از بنگاه داری می دهد!

در شرایطی که بانک ها به دلیل بنگاه داری ضربات بزرگی به کشور وارد کرده اند، وزارت اقتصاد سفره جدیدی را برای بنگاه داری بانک ها پهن کرده و در نظر دارد سهام پرسپولیس و استقلال را به دو بانک ملت و تجارت بفروشد. این در حالی است که بنگاه داری بانک ها زیان های سنگینی را به مردم تحمیل کرده و یکی از عوامل ناترازی بانک ها و خلق تورم است. حالا در چنین شرایطی مدیر عامل باشگاه پرسپولیس از صدور مجوز از سوی شورای پول و اعتبار برای بنگاه داری بانک ها در جلسه امروز خبرداد.

به گزارش شاخص آنلاین، بنگاه داری بانک ها از آن دست موضوعاتی است که در دو دهه گذشته بارها بر آن تاکید شده است. به زعم اقتصاد دانان یکی از عوامل ناترازی بانک ها ورود گسترده بانک ها به بنگاه داری و کنترل و مالکیت شرکت ها است که منجر به ناترازی منابع در بانک ها شده است. این ناترازی در نهایت منجر به خلق تورم می شود و به بیان بهتر به مردم تحمیل می شود. بانک مرکزی سال ها است که برنامه هایش برای خروج بانک ها از بنگاه داری سخن می گوید اما حالا در تازه ترین رویداد قرار است با پی گیری های وزارت اقتصاد دو باشگاه زیان ده پرسپولیس و استقلال با مبالغ سنگین به دو بانک ملت و تجارت فروخته شود و گویا قرار است امروز شورای پول و اعتبار نیز مجوز این کار را صادر کند. همه اینها در حالی است که بانک مرکزی تاکنون در این باره سخنی نگفته است و مشخص نیست دلیل سکوت بانک مرکزی در این باره چیست؟

آن طور که رضا درویش در برنامه فوتبال برتر شبکه سه، گفته است: وزیر اقتصاد بسیار جدی پیگیر موضوع واگذاری سهام دو باشگاه است. شورای پول و اعتبار، قرار است امروز برای بانک‌ها مجوز بنگاه‌داری و خرید سهام استقلال و پرسپولیس را صادر کند.

او افزود: شاید دولتمردان و تصمیم‌سازها هنوز دغدغه حل مشکل مالکیت استقلال و پرسپولیس را ندارند. امید می رود طی هفته آینده این مشکل را حل کنند. این وظیفه به هیات مدیره پرسپولیس یا مدیرعامل برنمی گردد. برای آگهی فروش سهام باید ۱۰ روز مهلت تعیین شود که زمان از دست رفت.

به نظر می رسد بانک مرکزی و وزارت اقتصاد باید یک بار برای همیشه پاسخ دهند که آیا بنگاه داری کار خوبی است یا خیر؟ اینکه در مواردی بنگاه داری کار خوبی است و در موارد دیگری کار خوبی نیست نشان دهنده سیاست های متناقض است

 
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.