وزیر اقتصاد:

قیمت ارز را کنترل می کنیم | فوت 3.5 میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت

وزیر اقتصاد : سیاست ستاد اقتصادی دولت کنترل بازار ارز است هم مجلس و هم مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص اختیارات خوبی به بانک مرکزی داده اند.افزایش درآمدهای نفتی هم از دلایل ثبات بازار ارز است.
02 آبان 1402
شناسه : 120
منبع:
زمان مطالعه: 3.5 دقیقه
وزیر اقتصاد : سیاست ستاد اقتصادی دولت کنترل بازار ارز است هم مجلس و هم مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص اختیارات خوبی به بانک مرکزی داده اند.افزایش درآمدهای نفتی  هم از دلایل ثبات بازار ارز است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه وضعیت سهام عدالت متوفیان تعیین تکلیف شده است گفت: سهام عدالت بیش از ۳.۵ میلیون نفر متوفی بلاتکلیف مانده بود. او همچنین در پاسخ به این پرسش که دولت چه ابزاری برای بهبود شرایط بورس دارد گفت: ابزار و کنترل ویژه ای در دست دولت‌ها نمی بینم.

 به گزارش شاخص آنلاین ، احسان خاندوزی درباره تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان گفت: سال‌ها این موضوع متوقف مانده بود که در نهایت مقرر شد از روزهای آینده و با تمرکز بر روش‌های غیرحضوری، نماینده وراث به سامانه‌هایی که معرفی می‌شود مراجعه کنند تا سهام عدالت متوفی را تعیین تکلیف کنند.

خاندوزی در مورد سهام عدالت جاماندگان تصریح کرد: این موضوع پارسال در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب اما در صحن دولت نیازمند اصلاح شد. در بودجه امسال بندی در این ارتباط وجود دارد بنابراین سبد سهامی برای ۴.۵ میلیون نفر فاقد سهام عدالت و یا تحت پوشش نهادهای حمایتی در نظر گرفته شد ۱۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

او افزود: به محض تأیید شدن در هیأت وزیران، سعی می‌کنیم خبر خوبی برای جاماندگان سهام عدالت اعلام می‌کنیم.

 ابزاری در دست دولت نیست

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سوالی درباره اینکه دولت چه برنامه‌ای برای ایجاد ثبات و اطمینان خاطر در سرمایه گذاران بورس و حمایت از سرمایه‌گذاری در کشور دارد گفت: در مورد متغیرهای برون‌زا، اعم از برون‌زای بین المللی به جهت شرایطی که در منطقه و جهان اتفاق می‌افتد و چه متغیرهای برون‌زایی که در داخل کشور ناگهانی و غیرقابل پیش بینی هستند، ابزار و کنترل ویژه ای در دست دولت‌ها نمی بینم.

او افزود: اما دولت‌ها درباره متغیرهایی که خودشان به عنوان سیاست گذار در آن نقش آفرین هستند و می‌توانند آن بخش از نا اطمینانی‌ها را از فعالان اقتصادی از جمله فعالان صنایع بورس کشور کم کنند، حتماً مسئول هستند.

خاندوزی ادامه داد: در سه مصوبه بهمن ۱۴۰۰، آبان ۱۴۰۱ و شهریور ۱۴۰۲ که توسط دولت صادر شد، دولت برای آن دسته از متغیرهای تحت نفوذ و کنترل خود که متأثر از برخی سیاست‌های نااطمینانی بوده تلاش کرده تا در مسیر ثبات بخشی و پیش بینی پذیری حرکت کند.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: به بهانه سالگرد مصوبه آبان ماه سال گذشته بد نیست عرض کنم که پیش از طرح سهام یار، بسیاری از طرح‌هایی که در حوزه حمایت از سرمایه گذاران خرد صورت می‌گرفت با اقبال کم مواجه بود اما با مصوبه آبان سال ۱۴۰۱ هم با اقبال خوب مواجه شد و هم اینکه بیش از ۵۸۰ هزار نفر از سهامداران خرد در این طرح ثبت کردند که اثرات مثبتی را به دنبال داشت.

بازار ارز را کنترل می کنیم

خاندوزی درباره بازار ارز هم گفت: سیاست ستاد اقتصادی دولت کنترل بازار ارز است هم مجلس و هم مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص اختیارات خوبی -از نظر قانونی- به بانک مرکزی داده اند.

او افزود: افزایش درآمدهای ناشی از صادرات نفت هم از دلایلی است که بازار با ثباتی برای ارز در پیش رو داریم بانک مرکزی هم توانایی کنترل را دارد.

ارسال بودجه سال آتی تا پایان آبان ماه

او درباره تقدیم بودجه ۱۴۰۳ به مجلس، گفت: دولت آمادگی داشته کلیات لایحه بودجه سال آینده را به شیوه جدید ارسال کند اما با مذاکرات با رئیس مجلس، چون انتظار می‌رفت برنامه هفتم توسعه در سال آینده مد نظر بودجه باشد و بودجه را به توجه به آن تنظیم کنیم، بنا شد برنامه هفتم در مجلس به سرانجام برسد و امیدواریم لایحه تا پایان آبان‌ماه به مجلس برود.

انتشار ۱۰۰۰ صورت مالی شرکت دولتی

او در مورد انتشار صورت مالی ۱۰۰۰ شرکت دولتی، گفت: موضع دولت سیزدهم در مساله اطلاعات اقتصادی پایبندی جدی به شفافیت برای عموم مردم و نخبگان و امکان نظارت عامه به عنوان یکی از گام‌های مهم مردمی شدن اقتصاد است.

خاندوزی افزود: در عملکرد نیز الان بیش از ۱۱۲۰ صورت مالی شرکت ها برای اولین بار به شکل عمومی منتشر شده است و ۱۰۰۰ صورت مالی دیگر نیز به لحاظ حقوقی آماده است که در آبان ماه رسماً انتشار آنها را اطلاع رسانی کنیم.

او در مورد انتشار صورت مالی ۱۰۰۰ شرکت دولتی، گفت: موضع دولت سیزدهم در مساله اطلاعات اقتصادی پایبندی جدی به شفافیت برای عموم مردم و نخبگان و امکان نظارت عامه به عنوان یکی از گام‌های مهم مردمی شدن اقتصاد است.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.