بانک شهر به سازمان بورس پاسخ داد

چرا بانک شهر می خواهد سهام پرسپولیس را بخرد

پس از آنکه سازمان بورس از بانک ها خواست درباره خرید سهام پرسپولیس توضیح دهند بانک شهر اعلام کرد در نظر دارد سهام بانک شهر را بابت رد دیون از دولت دریافت کند!
02 اردیبهشت 1403
شناسه : 1239
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
پس از آنکه سازمان بورس از بانک ها خواست درباره خرید سهام پرسپولیس توضیح دهند بانک شهر اعلام کرد در نظر دارد سهام بانک شهر را بابت رد دیون از دولت دریافت کند!

پس از آنکه سازمان بورس از بانک ها خواست درباره خرید سهام پرسپولیس توضیح دهند بانک شهر اعلام کرد در نظر دارد سهام بانک شهر را بابت رد دیون از دولت دریافت کند.

 بانک شهر که با نماد وشهر در بورس شناخته می شود پیرو درخواست سازمان بورس مبنی بر الزام توضیح درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس و برنامه‌های آینده  اعلام کرد: پیرو تصمیمات دولت برای حل مشکلات باشگاه پرسپولیس، مذاکرات وزارت اقتصاد، شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی و تاکید معاون اول رئیس جمهور در خصوص واگذاری سهام پرسپولیس به بانک‌ها، ۲۱ فروردین جلسه ای توسط شورای پول و اعتبار تشکیل و مصوب شد کنسرسیومی متشکل از بانک‌های غیردولتی در چارچوب شرایط اعلامی با هدف کمک به این باشگاه تشکیل تا به خرید سهام و سرمایه‌گذاری در آن اقدام شود.

این کنسرسیوم متشکل از این بانک و سایر بانک‌های غیردولتی است. بانک شهر در نظر دارد از اولویت رد دیون دولتی برای تهاتر بدهی و مطالبات از شهرداری‌ ها به عنوان سهامدار باشگاه استفاده کند.

به گزارش شاخص آنلاین ، قرار است  6 بانک شهر، تجارت، ملت، صادرات، اقتصاد نوین و رفاه سهام  پرسپولیس و پتروشیمی خلیج‌ فارس و شرکت‌های زیر مجموعه آن سهام استقلال را خریداری کنند اما روز گذشته سازمان بورس با ارسال نامه ای به این بانک ها این کار را غیر قانونی دانست و خواستار توضیح بانک ها شد.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.