بورس انرژی گرفته است | تحت تاثیر کاهش ریسک های سیستماتیک

حسین حسین نیا کارشناس بازار سرمایه می گوید:انرژی خوبی پس از کاهش ریسک‌های سیستماتیک در بازار شکل‌گرفته و می‌توان با دید مثبت به تداوم وضعیت فعلی نگاه کرد.
03 اردیبهشت 1403
شناسه : 1243
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
حسین حسین نیا کارشناس بازار سرمایه می گوید:انرژی خوبی پس از کاهش ریسک‌های سیستماتیک در بازار شکل‌گرفته و می‌توان با دید مثبت به تداوم وضعیت فعلی نگاه کرد.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با کاهش ریسک های سیستماتیک بورس انرژی گرفته است تاکید کرد: موضوع مهم در روز های آینده کاهش شکاف دلار آزاد و نیمایی و اخبار مرتبط با صنعت خودرو است.

حسن حسین‌نیا گفت: بازار سهام پس از کاهش تنش‌های نظامی و ریسک‌های سیستماتیک ابتدای هفته را با رشد قابل‌توجه ارزش معاملات شروع کرد، ورود نقدینگی سنگین اشخاص حقیقی در روز ابتدایی هفته نیز قابل‌توجه بود که به‌نظر می‌رسد بخش بزرگی از آن از محل صندوق‌های درآمد ثابت بوده‌است.

او با بیان اینکه  روز یکشنبه ارزش معاملات هرچند کمتر از روز قبل، ولی امیدوارکننده بود و شاهد تداوم ورود نقدینگی اشخاص حقیقی بودیم ادامه داد: با توجه به رشد قیمتی قابل‌توجه نمادها در روز شنبه، فروش و سیو سود بخشی از جامعه سهامداران به‌ویژه در نمادهای مهم صندوق‌های اهرمی قابل پیش‌بینی بود که این امر باعث شد جو عرضه در کلیت بازار و به‌ویژه نمادهای بزرگ و تاثیرگذار در شاخص‌کل شکل بگیرد.

او اضافه کرد: نکته مهم دو روز ابتدایی هفته را می‌توان برگشت شاخص‌کل به بالای 2.3‌میلیون‌واحدی ارزیابی کرد که البته با ارزش معاملات قابل‌قبولی همراه بود.

این تحلیلگر ادامه داد: در روزهای پیش‌روی هفته دو موضوع مالیات مضاعف بر سود سرمایه‌گذاری که در مجلس موردبحث قرار خواهد گرفت و همچنین نزدیکی به سررسید‌آپشن نماد ایران‌خودرو بر کلیت بازار تاثیر خواهد گذاشت

خواهد بود و در عین‌حال بازار در پی اخبار مربوط به دلار نیمایی و تغییرات آن، همچنین اخبار مربوط به صنعت خودرو است و هر مشوق جدیدی برای بازار می‌تواند محرک رشد برای هدف قرار‌دادن سقف سال‌گذشته شاخص‌کل باشد. همچنین انرژی خوبی پس از کاهش ریسک‌های سیستماتیک در بازار شکل‌گرفته و می‌توان با دید مثبت به تداوم وضعیت فعلی نگاه کرد.

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.