ارزیابی یک کارشناس از آینده شاخص بورس

3 محرکی که می توانند منجر به تداوم رشد بورس شوند

نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه می گوید: کاهش شکاف بین نرخ ارز نیمایی و دلار بازار آزاد، احتمال صدور مجوز افزایش قیمت خودرو و تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها می توانند به عنوان سه محرک بنیادی زمینه رشد شاخص کل بورس را فراهم کنند.
03 اردیبهشت 1403
شناسه : 1244
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه می گوید: کاهش شکاف بین نرخ ارز نیمایی و دلار بازار آزاد، احتمال صدور مجوز افزایش قیمت خودرو و تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها می توانند به عنوان سه محرک بنیادی زمینه رشد شاخص کل بورس را فراهم کنند.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش شکاف بین نرخ ارز نیمایی با دلار بازار آزاد، احتمال صدور مجوز افزایش قیمت خودرو و تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها می توانند به عنوان سه محرک بنیادی زمینه رشد شاخص کل بورس را فراهم کنند.

نیما میرزایی، با اشاره به اینکه با نزدیک‌شدن به انتهای هفته گذشته شاهد افزایش تقاضا و رشد شاخص‌کل بودیم، گفت: در مورد روند میان‌مدت بازار سرمایه نکات مثبتی را می‌توان از مقطع فعلی درنظر گرفت. اول اینکه روند قیمت‌های جهانی مطلوب و رو به بالا است و کامودیتی‌ها وضعیت باثبات و بعضا روبه‌رشدی دارند.

او افزود: در نگاه داخلی نیز زمزمه‌هایی از افزایش نرخ دلار نیمایی شنیده می‌شود، هرچند نمی‌توان در کوتاه‌مدت نگاه خوش‌بینانه‌ای به این موضوع داشت؛ چراکه احتمال دارد این پروسه با مقاومت بانک‌مرکزی مواجه شود و چند ماهی زمان ببرد اما تحقق این امر اجازه حرکت رو به بالا را به شاخص خواهد داد تا بتواند به نقطه تعادلی خود برسد.

اوادامه داد: علاوه‌بر این اخبار مثبتی نیز پیرامون گروه خودرویی وجود دارد، از جمله افزایش نرخی که اعلام شد ضمن اینکه بحث‌های مربوط به تجدیدارزیابی دارایی‌ها نیز می تواند محرک دیگری برای رشد شاخص بورس باشد.

میرزایی تاکید کرد:در مجموع عواملی که مرور شد در صورت عدم‌افزایش احتمالی تنش‌های منطقه‌ای می‌تواند این خوش‌بینی را برای ما به‌وجود بیاورد که بازار در ماه‌های آینده و مخصوصا در تیر و مرداد حرکت مثبت و باثباتی را به سمت سقف شاخص‌کل خواهد داشت.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.