آیا طلای جهانی از مرز 2000 دلار عبور می کند+تحلیل تکنیکال

این احتمال وجود دارد که با توجه به تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده، سخنرانی پاول و گزارش تورم ایالات‌متحده و درگیری ها در خاورمیانه، طلا برای عبور از ۲۰۰۰ دلار خیز بردارد.
03 آبان 1402
شناسه : 131
منبع:
زمان مطالعه: 2.5 دقیقه
این احتمال وجود دارد که با توجه به تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده، سخنرانی پاول و گزارش تورم ایالات‌متحده و درگیری ها در خاورمیانه، طلا برای عبور از ۲۰۰۰ دلار خیز بردارد.

قیمت طلا امروز، چهارشنبه به دلیل کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت، اما انگیزه‌ای برای افزایش بیشتر نداشت، اما این احتمال وجود دارد که با توجه به تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده، سخنرانی پاول و گزارش تورم ایالات‌متحده و عدم تشدید درگیری در خاورمیانه، طلا برای شکستن ۲۰۰۰ دلار تلاش کند.

قیمت هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۳ درصد افزایش به ۱۹۷۱ دلار و ۸۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۹۷۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.

طلا عملکرد بسیار خوبی داشت و طی ۱۰ روز بیش از ۱۰ درصد به سمت سطح مقاومت کلیدی ۲۰۰۰ دلار افزایش یافت. مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد سیتی ایندکس گفت: هر حرکتی نیاز به مکث دارد و ما به آن مرحله رسیده‌ایم.

در حال حاضر، با توجه به تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده، سخنرانی پاول و گزارش تورم ایالات‌متحده و عدم تشدید درگیری در خاورمیانه، ممکن است طلا برای شکستن محدوده  ۲۰۰۰ دلار تلاش کند.

در حالی که رهبران جهان برای توقف یا آتش‌بس در جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در نوار غزه تلاش می‌کنند تا کمک‌های بشردوستانه ارسال شود، سرمایه‌گذاران مراقب جنگ خاورمیانه هستند.

بازارها همچنین منتظر انتشار اعداد تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده برای سه ماهه سوم در روز پنجشنبه و شاخص قیمت هزینه مصرف شخصی در روز جمعه قبل از تصمیم گیری سیاستی فدرال رزرو در هفته آینده هستند.

طبق گزارش رویترز، شاخص دلار و بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات متحده کاهش یافت.

در بازار سایرفلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با قیمت ۲۲.۹۴ دلار ثابت بود، پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۸۸۶ دلار و ۵۴ سنت رسید و پالادیوم ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۱۱۲۹ دلار و ۱۸ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز و سایت بولومبرگ اگر جنگ حماس و رژیم صهیونیستی وارد مرحله جدیدی شود انس می‌تواند به سقف ۲۰۰۰ دلار نزدیک شود، زدن سقف ۲۰۰۰ دلار به بالا مستلزم تثبیت ناحیه ۲۰۶۱ دلاری است و اگر این ناحیه تثبیت شود انس طلا می‌تواند قیمت‌های بالاتری را تجربه کند.

خبرگزاری رویترز در این‌باره نوشت: در صورت توسعه جنگ اسرائیل به جبهه شمالی و درگیر شدن حزب الله یا ورود سربازان اسرائیلی به خاک غزه انس می‌تواند باز هم صعودی شود.

تحلیل تکنیکال طلا

از نظر تکنیکال، انس طلا با مقاومت‌های زیادی برای صعود همراه است، انس طلا بعد از ۲ هفته صعود پرقدرت در هفته جاری یک کندل پین بار ساخته و توانسته ناحیه بالای کندل صعودی را حفظ کند.

انس طلا در تایم فریم روزانه نیز در چند روز نوسان کرده و برای صعود یا نزول مردد است، از طرفی داده‌های فدرال رزرو آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه می‌گوید انس طلا باید نزولی شود و از طرف دیگر هم تردید در ورود سربازان اسرائیل به غزه و توسعه جنگ در اسرائیل می‌گوید باید طلای جهانی با افزایش قیمت مواجه شود، این دو نگاه در تحلیلگران و فعالان بازار اقتصادی باعث شده انس طلا فعلاً نوسانی شده و کانال ۱۹۷۲ واحد را حفظ کند.

اما یک نگاه در بازارهای مالی وجود دارد و آن هم این است که اگر خریداران قوی در یک نماد وجود نداشته باشد، آن نماد با فشار فروشندگان به نقاط پایین‌تر قیمتی خواهد رسید.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.