رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار شد

درخواست برگزاری جلسه اضطراری در مجلس | برای بررسی وضعیت بحرانی بورس

رئیس کمیسیون اقتصادی، خواهان جلسه‌ فوق‌العاده مجلس از قالیباف برای وضعیت بحرانی بورس شد.
30 اردیبهشت 1403
شناسه : 1372
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
رئیس کمیسیون اقتصادی، خواهان جلسه‌ فوق‌العاده مجلس از قالیباف برای وضعیت بحرانی بورس شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، خواهان جلسه‌ فوق‌العاده مجلس از قالیباف برای وضعیت بحرانی بورس شد که امروز با سقوط سنگین شاخص و افت ۹۵ درصد سهام مواجه است.

محمدرضا پورابراهیمی که به دلیل عدم کسب رای در مجلس دوازهم حضوری نخواهد داشت و آخرین روزهای حضور در یازدهم را سپری می کند در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به وضعیت بازار سرمایه از رئیس مجلس خواست جلسه‌ فوق‌العاده‌ در دستور کار این هفته قرار گیرد.

او گفت: اوراق بدون رعایت ضوابط و مقررات با نرخ‌های بسیار بالا از طریق بانک مرکزی و دستگاه‌های دولتی منتشر می‌شود که اثر منفی شدیدی در بازار سرمایه گذاشته و مشکل ایجاد کرده است. این موضوع مهم در جلسه امروز با کمیسیون اقتصادی با رئیس کل بانک مرکزی ، مطرح می شود اما دولت و مجلس باید حمایت‌های در مورد برنامه های پولی و بازار سرمایه را بصورت ویژه اعلام کنند.

براساس این گزارش، معاملات امروز بازار سهام در حالی از همان اول وقت با کاهش قیمت ها و شاخص همراه شده که شاخص بورس طی دو ساعت با ریزش بیش از 50 هزار واحدی در آستانه سقوط به کانال 2 میلیون واحدی قرار گرفته و حدود 95 درصد سهام بورسی و فرابورسی هم با کاهش قیمت و صف فروش سنگین مواجه شده اند.

این وضعیت بحرانی که متاسفانه طی دو سه سال اخیر بارها به دلایل مختلف تکرار شده با انتقاد شدید فعالان و کارشناسان مواجه شده اما هیچ خبری از مسئولان و دولت نیست. آن هم در شرایطی که ابراهیم رئیسی چهارشنبه گذشته با اعلام تکلیف وزیر اقتصاد و روسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی برای رفع موانع تامین مالی صنایع، خواهان حل دغدغده‌های سهامداران به عنوان رکن اصلی بورس شده بود.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.